Dewi, Arriani Denise Shaskia (2023) The Effect Of Quay Wall Renovation On Road Transport And Canal Flow In Reguliersgracht. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Text
03111942000003-Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only until 1 October 2025. Download (5MB) | Request a copy |
Abstract
This final research report is the last part of the graduation project which was done individually by the group members. This report focuses on the quay walls in Reguliersgracht in terms of canal and road closure effects as a result of the renovation, and how the author can make recommendations for other researchers or students who want to create a Decision-Making Model (DCM). The main research question of this research is, how can the impact of quay wall construction work in Amsterdam's canals be assessed in terms of traffic flow and how does the placement of pontoons influence the flow field inside the canal? This report starts with a brief introduction to the problem the quay wall in Reguliersgracht is facing. Current situation of the quay walls and how this reflects on the residents living near the study area and a concise summary that explains what this report contains and the objective. First, a brief description of the function and history of these walls, as well as the main issue that the study area must address. The main goal of this report is to make recommendations on which traffic-closure scenarios are best suited to the needs of road users and to provide more benefits to those who develop decision-making models, as well as to analyze the impact of the construction pontoon on canal flow in Reguliersgracht. Further explain the research methodology for each goal of this report, which is related to the research questions, on the other hand, the location analysis leads to the problem in the road and canal of Reguliersgracht. Infraworks Model was used to simulate the road closure in that area using existing traffic data that was manually counted by the author. This research also involves a canal simulation with HEC-RAS 6.3.1 software of the existing flow in the canal and the canal flow due to closure for comparison with manual calculation to validate it. This report also elaborates on the ANSYS FLUENT model software and its workflow for visualizing the simulation's boundary conditions to provide insight into how the software works step-by-step. Afterward, the results of the ANSYS FLUENT model can be used to generate additional research material. Depending on the depth and number of pontoons, pontoons have a variety of effects on the vertical flow patterns within a canal. The main effects are a reduction in velocity and an increase in the number of circulation cells within the canal. These impacts may contribute to sedimentation in the Reguliersgracht canal.
====================================================================
Laporan penelitian akhir ini merupakan bagian terakhir dari proyek kelulusan yang dikerjakan secara individu oleh anggota kelompok. Laporan ini berfokus pada dinding dermaga di Reguliersgracht dalam hal efek kanal dan penutupan jalan akibat renovasi, dan bagaimana penulis dapat membuat rekomendasi untuk peneliti atau mahasiswa lain yang ingin membuat Model Pengambilan Keputusan (DCM). Pertanyaan penelitian utama dari penelitian ini adalah, bagaimana dampak pekerjaan konstruksi dinding dermaga di kanal Amsterdam dinilai dari segi arus lalu lintas dan bagaimana penempatan ponton mempengaruhi medan aliran di dalam kanal? Laporan ini dimulai dengan pengantar singkat tentang masalah yang dihadapi dinding dermaga di Reguliersgracht. Situasi dinding dermaga saat ini dan bagaimana hal ini tercermin pada penduduk yang tinggal di sekitar area studi dan ringkasan singkat yang menjelaskan isi laporan ini dan tujuannya. Pertama, deskripsi singkat tentang fungsi dan sejarah dinding tersebut, serta isu utama yang harus ditangani oleh wilayah studi. Tujuan utama dari laporan ini adalah untuk membuat rekomendasi tentang skenario penutupan lalu lintas mana yang paling sesuai dengan kebutuhan pengguna jalan dan untuk memberikan lebih banyak manfaat bagi mereka yang mengembangkan model pengambilan keputusan, serta menganalisis dampak pembangunan ponton. aliran kanal di Reguliersgracht. Lebih lanjut menjelaskan metodologi penelitian untuk setiap tujuan dari laporan ini, yang terkait dengan pertanyaan penelitian, di sisi lain, analisis lokasi mengarah pada masalah di jalan dan kanal Reguliersgracht. Model Infraworks digunakan untuk mensimulasikan penutupan jalan di daerah tersebut dengan menggunakan data lalu lintas eksisting yang dihitung secara manual oleh penulis. Penelitian ini juga melibatkan simulasi saluran dengan perangkat lunak HEC-RAS 6.3.1 aliran yang ada di saluran dan aliran saluran akibat penutupan untuk dibandingkan dengan perhitungan manual untuk memvalidasinya. Laporan ini juga menguraikan perangkat lunak model ANSYS FLUENT dan alur kerjanya untuk memvisualisasikan kondisi batas simulasi guna memberikan wawasan tentang cara kerja perangkat lunak langkah demi langkah. Selanjutnya, hasil model ANSYS FLUENT dapat digunakan untuk menghasilkan bahan penelitian tambahan. Tergantung pada kedalaman dan jumlah ponton, ponton memiliki berbagai efek pada pola aliran vertikal di dalam kanal. Efek utamanya adalah pengurangan kecepatan dan peningkatan jumlah sel sirkulasi di dalam kanal. Dampak ini dapat berkontribusi terhadap sedimentasi di kanal Reguliersgracht.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Additional Information: | RSS 627.54 w-1 2023 |
Uncontrolled Keywords: | ANSYS Fluent, quay wall, canal flow, Infraworks AUTODESK, HEC-RAS, pontoon, canal simulation |
Subjects: | H Social Sciences > HE Transportation and Communications > HE336.C5 Choice of transportation H Social Sciences > HE Transportation and Communications > HE336.R68 Route choice T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) > TA357 Computational fluid dynamics. Fluid Mechanics T Technology > TC Hydraulic engineering. Ocean engineering > TC363 Floating harbors. Including floating docks, piers, etc |
Divisions: | Faculty of Civil, Planning, and Geo Engineering (CIVPLAN) > Civil Engineering > 22201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Arriani Denise Shaskia Dewi |
Date Deposited: | 15 Aug 2023 08:16 |
Last Modified: | 05 Oct 2023 07:47 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/101675 |
Actions (login required)
View Item |