Mushlih, Haidar (2023) Analisis Penerimaan Sistem Real Estate Online Platforms pada Milenial dengan Menggunakan Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT). Masters thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Text
09211950023016-Master_Thesis.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only until 1 October 2025. Download (2MB) | Request a copy |
Abstract
Bisnis perumahan merupakan bisnis yang kompleks dan memerlukan proses bertahap, mulai dari konseptualisasi kawasan hingga strategi penjualan yang tepat. Sektor ini masih dapat dikatakan sebagai sektor yang konvensional. Perkembangan digitalisasi menuntut adaptasi bagi pelaku pada sektor properti. Real Estate Online Platforms (REOP) hadir sebagai platform yang menjembatani para pelaku pada sektor ini untuk menjadi digital. Sebuah digitalisasi dengan penerapan teknologi baru perlu diiringi dengan kesiapan dari target marketnya. Perubahan bukan sesuatu yang mudah, terlebih proses pembelian properti memerlukan pengkajian resiko walaupun saat proses awal yaitu memilih properti yang sesuai. Percaya menjadi fondasi akan intensi untuk melakukan perubahan. Pada penelitian ini dilakukan analisis faktor-faktor yang mempengaruhi generasi milenial untuk menggunakan REOP. Teori yang digunakan pada penelitian ini adalah Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT), dengan variabel yang diuji adalah Performance Expectancy, Effort Expectancy, Social Influence dan Facilitation Condition. Pengujian hipotesis menggunakan model analisis SEM-PLS menunjukkan bahwa dari lima variabel eksogen, terdapat dua variabel yang memiliki pengaruh positif signifikan terhadap penerimaan REOP, yaitu Effort Expectancy dan Social Influence. =================================================================================================================================
The housing business is a complex industry that involves a gradual process, starting from conceptualizing the area to implementing effective sales strategies. This sector can still be considered conventional, but the advancement of digitalization demands adaptation from property industry players. Real Estate Online Platforms (REOP) have emerged as platforms that bridge the gap for industry players to go digital. However, successful digitalization with the implementation of new technologies requires readiness from the target market. Change is not an easy process, especially in property purchases, which involve risk assessment even in the initial stage of selecting the right property. Trust serves as the foundation for the intention to initiate change. This research aims to analyze the factors influencing the millennial generation in using REOP. The theoretical framework employed in this study is the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT), with variables tested including Performance Expectancy, Effort Expectancy, Social Influence, and Facilitation Conditions. Hypothesis testing using SEM-PLS analysis model reveals that out of the five variables, two variables show a significant influence on REOP acceptance, namely Effort Expectancy and Social Influence.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Real Estate Online Platforms (REOP), Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT), Trust |
Subjects: | T Technology > T Technology (General) > T58.6 Management information systems |
Divisions: | Interdisciplinary School of Management and Technology (SIMT) > 61101-Master of Technology Management (MMT) |
Depositing User: | Haidar Mushlih |
Date Deposited: | 01 Dec 2023 02:07 |
Last Modified: | 01 Dec 2023 02:07 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/103144 |
Actions (login required)
View Item |