Stefan, Antony (2023) Estimasi Sisa Kapasitas Baterai Pada Waypoint Quadcopter Dengan Metode Amp-Hour. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Text
2040221161-Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only until 1 September 2025. Download (4MB) | Request a copy |
Abstract
Drone adalah sebuah alat yang dapat terbang tanpa awak. Dengan berkembangnya teknologi drone membuat banyaknya aplikasi drone terealisasi. Seperti teknologi drone pengiriman barang, memonitor sebuah lingkungan, dan sebagai perpanjangan tangan dalam bidang videografi. Drone atau lebih spesifik jenis quadcopter mendapat perhatian karena menjadi alternatif pengiriman barang pada perusahaan sebesar Amazon. Sebuah quadcopter dapat bergerak berdasarkan koordinat sebagai tujuan. dengan menggunakan GPS. GPS membuat kemungkinan pengiriman barang menggunakan quadcopter menjadi memungkinkan. Quadcopter dapat diaplikasikan sebgai pengirim barang karena dapat terbang dalam tempat yang kecil (tidak memerlukan landasan pacu). Quadcopter menggunakan baterai sebagai sumber energi. Pada quadcopter, baterai menjadi perhatian tersendiri. Baterai dalam quadcopter digunakan sebagai sumber daya semua komponen yang ada didalamnya. Dengan mengukur tegangan baterai, level baterai dapat ditentukan dalam bentuk persentase (%). Hal ini menyebabkan sulitnya mengestimasi kebutuhan baterai untuk bergerak dari point A ke point B. Algoritma Amp-hour dapat digunakan untuk menyatakan kapasitas baterai. Berbeda dengan pengukuran tegangan, algoritma Amp-hour dapat dinyatakan dalam satuan jarak (meter). Dalam pembuatan proyek akhir ini quadcopter berperan sebagai robot yang dapat mengirimkan barang dari titik A ke titik B. Dengan algoritma Amp-Hour, pengguna dapat mengetahui seberapa jauh perjalanan yang dapat dilakukan dengan baterai tersebut. Selain dapat mengetahui jarak yang dapat ditempuh, quadcopter dapat otomatis kembali ketika tidak memungkinkan untuk melanjutkan misi. Dengan beberapa persyaratan, proyek ahir ini dapat berkerja dengan toleransi akurasi 10%
===================================================================================================================================
The widespread use of drones, particularly quadcopters, has led to a variety of applications, including delivery, environmental monitoring and videography. With the ability to navigate based on GPS coordinates, quadcopters are ideal for delivery purposes. The battery is a crucial component of a quadcopter, powering all other components. Measuring battery voltage provides a rough estimate of battery level, expressed as a percentage. However, estimating the battery requirement for a specific distance using voltage alone is difficult. Therefore, the Amp-hour algorithm can be used to express the battery capacity in terms of distance. This final project aims to transform a quadcopter into a delivery system suitable for transporting packages from point A to point B. The Amp-hour algorithm is utilized to determine the battery capacity required to complete the mission. The algorithm considers the battery capacity in Amp-hours and estimates the distance that can be covered. n addition to utilizing the Amp-hour algorithm, an automatic return feature is also implemented. If the low battery capacity makes it unfeasible to continue the mission, the quadcopter will automatically return to the starting point. This feature is designed to ensure the safety and efficiency of the quadcopter. The quadcopter delivery system offers a reliable and efficient solution for transporting packages. By using the Amp-hour algorithm to determine battery capacity and implementing the automatic return feature, it aims to operate with a tolerance of 10% accuracy, ensuring a high degree of precision. These advances in drone technology are expected to have a significant impact on the delivery industry and beyond
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Quadcopter, Estimasi, Baterai; Quadcopter, estimated, battery, distance |
Subjects: | T Technology > TL Motor vehicles. Aeronautics. Astronautics > TL776 .N67 Quadrotor helicopters--Automatic control T Technology > TL Motor vehicles. Aeronautics. Astronautics > TL798.N3 Global Positioning System. |
Divisions: | Faculty of Vocational > Instrumentation Engineering |
Depositing User: | Antony Stefan |
Date Deposited: | 18 Aug 2023 02:10 |
Last Modified: | 18 Aug 2023 02:10 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/104756 |
Actions (login required)
View Item |