Pengaturan Perilaku Pasukan Non Player Character Menggunakan Metode Flocking Behavior Berbasis Agent Pada Permainan Real Time Strategy

Nugroho, Priyodiva Robby (2014) Pengaturan Perilaku Pasukan Non Player Character Menggunakan Metode Flocking Behavior Berbasis Agent Pada Permainan Real Time Strategy. Other thesis, Insititut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 2209100106_Undergraduate_Thesis.pdf] Text
2209100106_Undergraduate_Thesis.pdf

Download (2MB)

Abstract

Pergerakan berkelompok sekumpulan pasukan, akan terlihat natural apabila dapat bergerak dengan memperhitungkan pergerakan pasukan lainnya. Pada permainan real time strategy Lume Wars, telah dirancang sistem perilaku pasukan yang menerapkan metode flocking behavior berbasis agent, guna memenuhi kebutuhan tersebut. Sistem perilaku pasukan yang dibuat harus diuji cobakan pada device yang berbeda-beda untuk memperoleh spesifikasi minimal untuk menjalankan sistem tersebut. Sistem yang dapat diterima adalah sistem yang dianggap sudah baik berdasarkan pendapat para pemain dan juga dari hasil pengujian pada masing-masing device. Dari hasil survei yang dilakukan, responden yang menganggap sistem perilaku ini sudah baik berjumlah tidak lebih dari 30%, sehingga dirasa perlu adanya pengembanangan lebih lanjut terkait perilaku yang diterapkan pada pasukan. Sedangkan dari pengujian device didapatkan spesifikasi minimal untuk dapat menjalankan permainan Lume Wars menggunakan 10 unit pasukan dengan FPS diatas nilai 60 adalah menggunakan device dengan sistem operasi android versi 4.1, CPU Dual Core 1,2 Ghz dan RAM 1GB.
=============================================================================================================================
A group of troops movement, will look natural if can calculate movement of their neigbor troops. In the real time strategy games Lume Wars, we’ve designed system of troop behavior which will implement a agent-based flocking behavior method to fulfil that condition. The behavioral system of troops must be tried in different device to know the minimum specification for running this game. This behavioral system of troop will be accepted, if there are many of game tester says that the troop behavior is good enough and from the test result on every device. From the survei we retrieve, there are less than 30% tester that accept that system of troops behavior, so that we think the troop behavior system must be developed furher. From a device trial, we get the minimum specification that can run Lume Wars game with 10 unit of troops with minimum FPS above 60 is a device with operating system android version 4.1, CPU Dual Core 1,2 GHz, and RAM 1GB

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: RSE 005.373 Nug p-1, 2014
Uncontrolled Keywords: ecerdasan buatan, permainan mobile,steering behavior, flocking behavior , real time strategy, artificial intelligent, mobile game, steering behavior, flocking behavior, real time strategy
Subjects: Q Science > QA Mathematics > QA76.6 Computer programming.
Divisions: Faculty of Industrial Technology > Electrical Engineering > 20201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Mr. Marsudiyana -
Date Deposited: 26 Jan 2024 07:33
Last Modified: 26 Jan 2024 07:33
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/105671

Actions (login required)

View Item View Item