PERFORMANCE ANALYSIS OF SUBMERGED VEHICLE ELECTRIC PROPULSION WITH MOTOR DC 2 X 1850 KW 380 VOLT WHICH SUPPLIED POWER 10260 AH ON VOLTAGE 190 VDC IN SERIES AND PARALLEL CIRCUITS

SHABRINA, ANNISA MAYA (2017) PERFORMANCE ANALYSIS OF SUBMERGED VEHICLE ELECTRIC PROPULSION WITH MOTOR DC 2 X 1850 KW 380 VOLT WHICH SUPPLIED POWER 10260 AH ON VOLTAGE 190 VDC IN SERIES AND PARALLEL CIRCUITS. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 4214106008_Undergraduate_Theses.pdf]
Preview
Text
4214106008_Undergraduate_Theses.pdf - Published Version

Download (7MB) | Preview

Abstract

An electric DC motor that is used as a main propulsion. As for the expected results we will obtain the characteristics (such as torque and rotation) on a series DC motor series and in parallel on the propulsion system, determines where an efficient circuit for the propulsion system, getting long use of batteries used for such needs.
In the thesis will be assessed numerically by simulation using MATLAB-Simulink the drive system by using a DC motor in a vehicle submerged was carried out together series and parallel.
The result obtained is the same input voltage of 190 volts same torque value of 140 Nm is generated at the motor circuit series and parallel. So that a series circuit, generating a service speed of 12 knots and 21.5 knots using a converter, and usually when submerged condition in the sea. For parallel circuit produces speed service 14 knots and 11 knots using a converter.Long battery usage for parallel circuit is 20.6 days, while for the series circuit is 21.08 days.
========================================================================================================
Motor listrik DC yang digunakan sebagai tenaga
penggerak utama. Adapun hasil yang diharapkan kita akan
mendapatkan karakteristik (seperti torsi dan putaran) pada
rangkaian motor DC seri dan paralel pada sistem propulsi
tersebut, menentukan rangkaian mana yang efisien untuk
sistem propulsi tersebut, Mendapatkan lama penggunaan
baterai yang digunakan untuk kebutuhan tersebut.
Pada penulisan tugas akhir akan dikaji secara
numerik dengan melakukan simulasi menggunakan
MATLAB-Simulink mengenai sistem penggerak dengan
menggunakan motor DC pada wahana benam yang
dirangkai seri dan paralel. Kemudian akan dilakukan
analisa putaran dan torsi pada setiap rangkaian yang ada.
Hasil yang diperoleh ialah dengan tegangan input yang sama
sebesar 190 volt nilai torsi yang sama sebesar 140 Nm
dihasilkan pada rangkaian motor seri dan parallel.
Sehingga pada rangkaian seri, menghasilkan kecepatan
servis sebesar 12 knot dan 21,5 knot yang menggunakan
converter, dan biasanya pada saat kondisi benam didalam
laut. Untuk rangkaian paralel menghasilkan kecepatan 14
knot dan 11 knot yang menggunakan converter. Lama
penggunaan baterai untuk rangkaian paralel adalah 20,6 hari,
sedangkan untuk rangkaian seri adalah 21,08 hari.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Propulsion system, DCMotor, MATLAB, Submerged vehicle
Subjects: V Naval Science > VM Naval architecture. Shipbuilding. Marine engineering
Divisions: Faculty of Marine Technology (MARTECH) > Marine Engineering > 36202-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: - ANNISA MAYA SHABRINA
Date Deposited: 24 Jan 2017 08:07
Last Modified: 06 Mar 2019 04:14
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/3001

Actions (login required)

View Item View Item