Performa Anti-Lock Braking System Dengan Electromechanical Brake Dan LQR Control

Nugraha, Ilman Patria (2015) Performa Anti-Lock Braking System Dengan Electromechanical Brake Dan LQR Control. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 2111100124-Undergraduate-Theses.pdf]
Preview
Text
2111100124-Undergraduate-Theses.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

Sistem pengereman pada kendaraan yang memanfaatkan
fluida sebagai medium transmisi gaya perlahan mulai
ditinggalkan. Bobot yang lebih ringan, lebih responsif, kebutuhan
daya yang lebih kecil, dan mudah diintegrasikan dengan drive-bywire
adalah alasan mengapa produsen kendaraan bermotor kini
mulai mengembangkan teknologi sistem pengereman elektrikmekanik
atau electromechanical brake (EMB). Parameter EMB
mengalami perubahan pada tiap gaya pengereman. Hal ini
menyebabkan optimasi dalam mendesain sistem pengendalian
EMB semakin sulit dan membutuhkan biaya yang mahal. Pada
studi ini, sistem EMB akan dikendalikan menggunakan LQR
control.
Langkah untuk menganalisa sistem ABS dengan EMB
ditempuh dengan memilih model EMB yang akan digunakan,
melakukan pemodelan sistem ABS, mendesain sistem kontrol
EMB menggunakan LQR control, menganalisa respon EMB yang
diperoleh dari simulasi, dan yang terakhir adalah melakukan
simulasi sistem ABS.
Jarak pengereman yang diperoleh dari simulasi ABS dengan
EMB dan LQR control untuk aspal kering sudah menunjukkan
hasil yang memuaskan. Namun untuk kondisi aspal basah, jarak
pengereman ABS dengan EMB dan LQR control masih terlalu
besar.

=================================================================================

Conventional braking system, with brake fluid as medium, is
now slowly becoming obsolete. Less power, consumption, lighter,
more responsive, and easily integrated with the brake-by-wire
platform are the reason why the automotive manufacturers
developing a new mechanical-electrical braking system, the
electromechanical brake (EMB). EMB parameter changes at each
braking maneuver. This leads to the optimization in the design of
EMB control system increasingly difficult and costly expensive. In
this study, EMB system will be controlled using the LQR control.
Steps to analyze the ABS system with EMB and LQR control
reached by selecting the EMB model, perform the ABS system
modeling, design the EMB control system using LQR control,
analyze EMB response obtained from the simulation, and the last
is to simulate an ABS system.
Stopping distances obtained from simulations for dry asphalt
has shown satisfactory results. But for the wet asphalt conditions,
the stopping distances of ABS with EMB and LQR control is still
too distant.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSM 621.317 Nug p
Uncontrolled Keywords: Electromechanical brake; LQR control; anti-lock braking system; stopping distance
Subjects: T Technology > TL Motor vehicles. Aeronautics. Astronautics > TL521.3 Automatic Control
Divisions: Faculty of Industrial Technology > Mechanical Engineering > 21201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Anis Wulandari
Date Deposited: 23 May 2017 07:53
Last Modified: 24 Aug 2018 04:04
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/41354

Actions (login required)

View Item View Item