Performa Anti-Lock Braking System Dengan Electromechanical Brake Dan LQR Control

Nugraha, Ilman Patria (2015) Performa Anti-Lock Braking System Dengan Electromechanical Brake Dan LQR Control. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[img]
Preview
Text
2111100124-Undergraduate-Theses.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

Sistem pengereman pada kendaraan yang memanfaatkan fluida sebagai medium transmisi gaya perlahan mulai ditinggalkan. Bobot yang lebih ringan, lebih responsif, kebutuhan daya yang lebih kecil, dan mudah diintegrasikan dengan drive-bywire adalah alasan mengapa produsen kendaraan bermotor kini mulai mengembangkan teknologi sistem pengereman elektrikmekanik atau electromechanical brake (EMB). Parameter EMB mengalami perubahan pada tiap gaya pengereman. Hal ini menyebabkan optimasi dalam mendesain sistem pengendalian EMB semakin sulit dan membutuhkan biaya yang mahal. Pada studi ini, sistem EMB akan dikendalikan menggunakan LQR control. Langkah untuk menganalisa sistem ABS dengan EMB ditempuh dengan memilih model EMB yang akan digunakan, melakukan pemodelan sistem ABS, mendesain sistem kontrol EMB menggunakan LQR control, menganalisa respon EMB yang diperoleh dari simulasi, dan yang terakhir adalah melakukan simulasi sistem ABS. Jarak pengereman yang diperoleh dari simulasi ABS dengan EMB dan LQR control untuk aspal kering sudah menunjukkan hasil yang memuaskan. Namun untuk kondisi aspal basah, jarak pengereman ABS dengan EMB dan LQR control masih terlalu besar. ================================================================================= Conventional braking system, with brake fluid as medium, is now slowly becoming obsolete. Less power, consumption, lighter, more responsive, and easily integrated with the brake-by-wire platform are the reason why the automotive manufacturers developing a new mechanical-electrical braking system, the electromechanical brake (EMB). EMB parameter changes at each braking maneuver. This leads to the optimization in the design of EMB control system increasingly difficult and costly expensive. In this study, EMB system will be controlled using the LQR control. Steps to analyze the ABS system with EMB and LQR control reached by selecting the EMB model, perform the ABS system modeling, design the EMB control system using LQR control, analyze EMB response obtained from the simulation, and the last is to simulate an ABS system. Stopping distances obtained from simulations for dry asphalt has shown satisfactory results. But for the wet asphalt conditions, the stopping distances of ABS with EMB and LQR control is still too distant.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSM 621.317 Nug p
Uncontrolled Keywords: Electromechanical brake; LQR control; anti-lock braking system; stopping distance
Subjects: T Technology > TL Motor vehicles. Aeronautics. Astronautics > TL521.3 Automatic Control
Divisions: Faculty of Industrial Technology > Mechanical Engineering > (S1) Undergraduate Theses
Depositing User: Mrs Anis Wulandari
Date Deposited: 23 May 2017 07:53
Last Modified: 23 May 2017 07:53
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/41354

Actions (login required)

View Item View Item