Perancangan Revitalisasi Visual Branding Business To Business PT Puspa Agro

Septyandhani, Ekaputra (2016) Perancangan Revitalisasi Visual Branding Business To Business PT Puspa Agro. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[img]
Preview
Text
3410100133-Undergraduate-Theses.pdf

Download (3MB) | Preview

Abstract

Puspa Agro merupakan Pusat Perdagangan Agrobisnis sebagai ruang publik mempunyai fungsi sebagai ruang untuk kegiatan sosial, ekonomi dan budaya, yang termasuk didalamnya beberapa aspek seperti tempat bertemunya supply dan demand, serta sebagai tempat interaksi berbagai kelompok masyarakat yang tidak terlepas dari fungsi pasar itu sendiri sebagai ruang perdagangan untuk memenuhi kebutuhan seharihari. Puspa Agro yang berdiri tahun 2010 ini merupakan perusahaan yang bergerak dibidang jasa di dalam sektor pertanian. Konsep yang diusung Puspa Agro ini adalah pasar modern yang berbudaya industri, konsep ini dimaksudkan untuk mengembangkan industri pertanian berbasis pedesaan. Dengan demikian, pengembangan Puspa Agro tidak saja membuka peluang bisnis bagi investor, tetapi sekaligus meningkatkan kesejahteraan petani lewat peningkatan nilai ekonomi produk yang dihasilkan petani. Namun kurang berhasilnya branding yang dilakukan Puspa pada awal tahun yang mangakibatkan awareness yang buruk terhadap PT Puspa Agro. Akses jalan menuju Puspa Agro yang susah dan kurang diketahui masyarakat membuat operasional pasar ini kurang berjalan mulus. Maka dariu itu, perancangan ini bertujuan untuk memperbaiki dan membenahi citra perusahaan yang baru sesuai dengan peningkatan kinerja, budaya perusahaan yang lebih terstruktur, serta modern dengan merubah tampilan visual agar mampu bersaing dengan perusahaan kompetitor. Perancangan ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan menggunakan depth interview untuk mendapatkan data primer dan studi eksisting artikel, serta literature untuk mendapatkan data sekunder. Konsep dari perancangan ini adalah Fresh from the Farmer, konsep ini dimaksudkan bahwa kualitas produkPuspo Agro yang memiliki nilai kesegaran karena produk langsung diambil dari petani. Revitalisasi Branding Puspa Agro yang dikonotasikan Fresh from the Farmer, bertujuan mengajak audiens untuk kembali melihat citra Puspa Agro yang lebih baik untuk kembali meningkatkan Awareness dan Loyality masyarakat pada Puspa Agro. Revitalisasi Branding berfungsi sebagai identitas baru Puspa Agro sesuai dengan konsep baru yang dapat menjadi daya tarik khas dari perancangan ini. ============================================================================ Puspa Agro Agribusiness Trade Center is a public space has a function as a space for social activities, economic and cultural, which includes several aspects such as a meeting place for supply and demand, as well as the interaction between the various communities can not be separated from the function of the market itself as a space trade to meet the daily needs. Puspa Agro established in 2010, is a company engaged in the services sector in agriculture. Concept promoted Puspa Agro This is a civilized modern market industry, this concept was intended to develop agriculture-based rural industries. Thus, the development of Puspa Agro not only business opportunities for investors, but at the same time improving the welfare of farmers through increased economic value of products produced by farmers. However, less successful branding is done at the beginning of flower which causes poor awareness of PT Puspa Agro. Access road to Puspa Agro difficult and less known to the public make these markets less operating smoothly. Therefore, this scheme aims to improve and fix a new corporate image in accordance with the increase in performance, a corporate culture that is more structured, and with modern visual appearance change to be able to compete with competitors. This design uses qualitative research methods, using depth interviews to obtain primary data and existing studies articles, and literature for secondary data. The concept of this design is fresh from the Farmer, the concept of quality that is intended produkPuspo Agro has value because of the freshness of the product is taken directly from the farmers. Revitalisation Branding Puspa Agro connotations Fresh from the Farmer, is aimed at bringing the audience back to see the image Puspa Agro better to increase the awareness of the public and Loyalty Puspa Agro. Revitalisation Branding serves as a new identity Puspa Agro according to a new concept that can be an attraction typical of this design.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSDP 745.4 Sep p
Uncontrolled Keywords: Revitalisasi; Branding; Puspa Agro; Revitalization
Subjects: N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Faculty of Civil Engineering and Planning > Industrial Design Product > (S1) Undergraduate Theses
Depositing User: Mrs Anis Wulandari
Date Deposited: 06 Jul 2017 02:09
Last Modified: 27 Dec 2018 07:41
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/41880

Actions (login required)

View Item View Item