Perancangan Revitalisasi Visual Branding Business To Business PT Puspa Agro

Septyandhani, Ekaputra (2016) Perancangan Revitalisasi Visual Branding Business To Business PT Puspa Agro. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 3410100133-Undergraduate-Theses.pdf]
Preview
Text
3410100133-Undergraduate-Theses.pdf

Download (3MB) | Preview

Abstract

Puspa Agro merupakan Pusat Perdagangan Agrobisnis sebagai ruang publik
mempunyai fungsi sebagai ruang untuk kegiatan sosial, ekonomi dan budaya, yang
termasuk didalamnya beberapa aspek seperti tempat bertemunya supply dan demand,
serta sebagai tempat interaksi berbagai kelompok masyarakat yang tidak terlepas dari
fungsi pasar itu sendiri sebagai ruang perdagangan untuk memenuhi kebutuhan seharihari.
Puspa Agro yang berdiri tahun 2010 ini merupakan perusahaan yang bergerak
dibidang jasa di dalam sektor pertanian. Konsep yang diusung Puspa Agro ini adalah
pasar modern yang berbudaya industri, konsep ini dimaksudkan untuk mengembangkan
industri pertanian berbasis pedesaan. Dengan demikian, pengembangan Puspa Agro tidak
saja membuka peluang bisnis bagi investor, tetapi sekaligus meningkatkan kesejahteraan
petani lewat peningkatan nilai ekonomi produk yang dihasilkan petani.
Namun kurang berhasilnya branding yang dilakukan Puspa pada awal tahun yang
mangakibatkan awareness yang buruk terhadap PT Puspa Agro. Akses jalan menuju
Puspa Agro yang susah dan kurang diketahui masyarakat membuat operasional pasar ini
kurang berjalan mulus. Maka dariu itu, perancangan ini bertujuan untuk memperbaiki dan
membenahi citra perusahaan yang baru sesuai dengan peningkatan kinerja, budaya
perusahaan yang lebih terstruktur, serta modern dengan merubah tampilan visual agar
mampu bersaing dengan perusahaan kompetitor.
Perancangan ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan menggunakan
depth interview untuk mendapatkan data primer dan studi eksisting
artikel, serta literature untuk mendapatkan data sekunder. Konsep dari perancangan ini
adalah Fresh from the Farmer, konsep ini dimaksudkan bahwa kualitas produkPuspo
Agro yang memiliki nilai kesegaran karena produk langsung diambil dari petani.
Revitalisasi Branding Puspa Agro yang dikonotasikan Fresh from the Farmer,
bertujuan mengajak audiens untuk kembali melihat citra Puspa Agro yang lebih baik
untuk kembali meningkatkan Awareness dan Loyality masyarakat pada Puspa Agro.
Revitalisasi Branding berfungsi sebagai identitas baru Puspa Agro sesuai dengan konsep
baru yang dapat menjadi daya tarik khas dari perancangan ini.

============================================================================

Puspa Agro Agribusiness Trade Center is a public space has a function as a space
for social activities, economic and cultural, which includes several aspects such as a
meeting place for supply and demand, as well as the interaction between the various
communities can not be separated from the function of the market itself as a space trade
to meet the daily needs.
Puspa Agro established in 2010, is a company engaged in the services sector in
agriculture. Concept promoted Puspa Agro This is a civilized modern market industry,
this concept was intended to develop agriculture-based rural industries. Thus, the
development of Puspa Agro not only business opportunities for investors, but at the same
time improving the welfare of farmers through increased economic value of products
produced by farmers.
However, less successful branding is done at the beginning of flower which
causes poor awareness of PT Puspa Agro. Access road to Puspa Agro difficult and less
known to the public make these markets less operating smoothly. Therefore, this scheme
aims to improve and fix a new corporate image in accordance with the increase in
performance, a corporate culture that is more structured, and with modern visual
appearance change to be able to compete with competitors.
This design uses qualitative research methods, using depth interviews to obtain
primary data and existing studies articles, and literature for secondary data. The concept
of this design is fresh from the Farmer, the concept of quality that is intended
produkPuspo Agro has value because of the freshness of the product is taken directly
from the farmers.
Revitalisation Branding Puspa Agro connotations Fresh from the Farmer, is
aimed at bringing the audience back to see the image Puspa Agro better to increase the
awareness of the public and Loyalty Puspa Agro. Revitalisation Branding serves as a new
identity Puspa Agro according to a new concept that can be an attraction typical of this
design.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSDP 745.4 Sep p
Uncontrolled Keywords: Revitalisasi; Branding; Puspa Agro; Revitalization
Subjects: N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Faculty of Civil Engineering and Planning > Industrial Design Product > (S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Anis Wulandari
Date Deposited: 06 Jul 2017 02:09
Last Modified: 27 Dec 2018 07:41
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/41880

Actions (login required)

View Item View Item