Analisa Performa Rim Driven Propeller Sebagai Propulsor Menggunakan Open Water Test

Kurniawan, Anggara Tio (2017) Analisa Performa Rim Driven Propeller Sebagai Propulsor Menggunakan Open Water Test. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[img]
Preview
Text
4211100052-Undergraduate_Theses.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

Penggunaan duct pada propeller merupakan salah satu terobosan pada perkembangan propeller. Selain dinyatakan mampu meningkatkan efisiensi dari propeller, ducting tersebut juga mampu melindungi propeller dari benturan sehingga membuat masa pakai propeller lebih lama. Dari ide tersebut kemudian terciptalah RDP. RDP menempatkan bilah propeller tersambung pada rumahnya yang biasa disebut rim atau dalam kata lain, pusat penggerak berada pada rim. Pada RDP yang tersedia, blade yang digunakan adalah blade yang non konvensional. Pada penulisan tugas akhir ini akan membahas tentang analisa perancangan dari propeller Kaplan Ka-70 yang dimodifikasi pada distribusi ketebalannya. Pada skripsi ini yang divariasikan adalah Load motor. Simulasi menggunakan Open Water Test. Kemudian diketahui KT dan KQ terbesar terdapat pada Load motor 30% dan efisiensi tertinggi yang dapat dicapai adalah 18,338% pada putaran 260 Rpm. ================================================================= The use of duct in propeller is one of the breakthrough in the development of the propeller. Ducting not only claimed to be increasing efficiency of the propeller, but also capable to protect th e propeller from impact therefore propeller lifespan is longer. From that idea then RDP is created. RDP propeller blade are designed to be fix at their housing called Rim, in the other word, the driving force came from it’s rim. On current RDP blade used i s non - conventional blade. This thesis will discuss about design analysis of Kaplan Propeller Kaplan Ka - 70 that modified on it’s thickness distribution. On this thesis data that is varied is motor load. Simulation using Open Water Test. The result, highest value of KT and KQ occur on 30% motor load and highest efficiency is 18,338% achieved on 260 Rpm.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSSP 623.873 Kur a
Uncontrolled Keywords: Propeller, Kaplan, RDP, Open Water Test
Subjects: V Naval Science > VM Naval architecture. Shipbuilding. Marine engineering > VM773 Ship propulsion, Electric
Divisions: Faculty of Marine Technology (MARTECH) > Marine Engineering > 36202-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Anggara Tio Kurniawan
Date Deposited: 30 Oct 2017 02:53
Last Modified: 08 Mar 2019 03:55
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/45135

Actions (login required)

View Item View Item