Development of Load Characteristic for The Main Engine and Its PLC Compatible Preparation in Cooperation with The Water Brake as The Generator

Ardyatama, Muhammad Faiz Rifqi (2017) Development of Load Characteristic for The Main Engine and Its PLC Compatible Preparation in Cooperation with The Water Brake as The Generator. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 4213101041-Undergraduate_Theses.pdf]
Preview
Text
4213101041-Undergraduate_Theses.pdf

Download (5MB) | Preview

Abstract

Rem air dapat digunakan dalam aplikasi dimana rem beban diperlukan pada beban rotasi. Di industri mesin, dinamometer digunakan bersamaan dengan sumber tenaga dan instrumentasi untuk menentukan nilai dari mesin HP, Torsi, dan Efisiensi dengan tingkat akurasi yang tinggi. Rem air terbukti tahan lama didesain menggunakan air yang mengalir melalui penyerap untuk membuat beban pada mesin. Hanya jumlah dari air yang dibutuhkan untuk menyediakan muatan. Pengendalian beban yang tepat dari dinamometer sesederhana meningkatkan atau menurunkan volume air yang mengalir melalui badan penyerapan dynamometer. Kontrol memastikan putaran mesin tetap stabil sepanjang durasi siklus uji. Torsi, tenaga kuda, RPM, dan suhu air ditampilkan pada instrumentasi digital yang sangat akurat. Komputer dapat melakukan kontrol sekuensial dan kontrol umpan balik, dan biasanya komputer tunggal akan melakukan keduanya dalam aplikasi industri. Programmable logic controllers adalah jenis mikroprosesor tujuan khusus yang menggantikan banyak komponen perangkat keras seperti timer dan sequencer drum yang digunakan pada sistem tipe logika relay. Mereka juga dapat menganalisis data dan membuat tampilan grafis real time untuk operator dan menjalankan laporan untuk operator, insinyur dan manajemen.
Sistem kontrol industri biasanya digunakan di seluruh sistem kontrol. Sistem kontrol terdistribusi mengacu pada sistem kontrol dimana pengendali disebarkan ke seluruh sistem dan dihubungkan oleh jaringan. Aplikasi otomasi yang lebih kecil dapat diimplementasikan dengan pengendali logika programmable. Tesis ini pada dasarnya adalah tentang merancang sebuah programmable logic controller yang kompatibel untuk dinamometer untuk mengendalikan kecepatan, tenaga dan torsi mesin utama. Untuk menguji performa mesin di laboratorium, mesin ini digabungkan ke dynamometer. Dalam tesis ini dinamometer digunakan untuk mengukur kecepatan, tenaga dan torsi. Salah satu peran paling penting dari engineer kontrol adalah tuning controller. Oleh karena itu, kinerja parameter pengendali yang dihitung bergantung pada ketepatan model proses yang diidentifikasi yang dikembangkan dari perilaku mesin.
=================================================================================================================================
Water brake can be used in any application where a load brake is required on a rotational load. In the engine industry, dynamometer is used in conjunction with a power source and instrumentation to determine engine HP, Torque, and Efficiency ratings with a high degree of accuracy. Water brake are proven durable designs which use water flowing through the absorber to create a load on the engine. Only the amount of water necessary to provide the load is required. Precise load control of the dynamometer is as simple as increasing or decreasing water volume flowing through the dynamometer absorption body. The controls ensure engine load remains stable throughout the duration of the test cycle. Torque, horsepower, RPM, and water temperature are displayed on highly accurate digital instrumentation.
Computers can perform both sequential control and feedback control, and typically a single computer will do both in an industrial application. Programmable logic controllers are a type of special purpose microprocessor that replaced many hardware components such as timers and drum sequencers used in relay logic type systems. They can also analyze data and create real time graphical displays for operators and run reports for operators, engineers and management.
Industrial control systems are usually used in all over in control system. A distributed control system refers to a control system in which the controllers are spread throughout the system and connect by networks. Smaller automation applications can be implemented with programmable logic controllers. This thesis basically is about designing a programmable logic controller compatible for dynamometer to control speed, power and torque of main engine. To test engine performance in the laboratory, the engine is coupled to a dynamometer. In this thesis dynamometer are used to measure speed, power and torque. One of the most essential role of the control engineer is tuning of controller. Hence the performance of the calculated controller parameters depends on the correctness of the identified process model developed from engine behavior.

Item Type: Thesis (Other)
Uncontrolled Keywords: Load Characteristics, Main Engine, PLC, Water Brake, Generator
Subjects: T Technology > TL Motor vehicles. Aeronautics. Astronautics > TL521.3 Automatic Control
Divisions: Faculty of Marine Technology (MARTECH) > Marine Engineering > 36202-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Muhammad Faiz Rifqi Ardyatama
Date Deposited: 22 Jul 2024 08:01
Last Modified: 22 Jul 2024 08:01
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/45542

Actions (login required)

View Item View Item