Sharifa, Tiara (2017) Desain Interior POP! Hotel Kemang Sebagai Budget Business Hotel dengan Tema Old Batavia. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
3412100088-Undergraduate_Theses.pdf - Published Version Download (8MB) | Preview |
Abstract
Semakin berkembangnya kota Jakarta dari waktu ke waktu, sebagai pusat pemerintahan dan bisnis di Indonesia, serta juga sebagai salah satu pilihan tempat berwisata yang cukup lengkap menyebabkan bisnis hospitality tumbuh subur di kota Jakarta. Jumlah wisatawan yang terus bertambah setiap tahunnya tentunya diikuti oleh perkembangan pembangunan hotel untuk mengakomodasi jumlah wisatawan yang berdatangan ke kota Jakarta. Berkaca dari tren yang sedang popular, maka bisnis properti hotel budget, hostel, dan guest house tumbuh sangat subur di hampir setiap sudut kota Jakarta sehingga menciptakan iklim persaingan bisnis yang cukup keras. Beberapa langkah dilakukan hotel untuk membuat ciri yang berbeda dari yang lain, tidak sekedar memperhatikan dari segi pelayanannya saja, tetapi juga dengan cara menghadirkan suasana yang tidak saja nyaman serta mempunyai tema dan konsep tertentu.
Objek desain yakni POP! Hotel Kemang, sebuah Budget hotel di kota Jakarta yang mulai beroperasi sejak tahun 2013. Riset mengenai konsep desain telah dilakukan oleh penulis untuk menentukan konsep desain yang sesuai untuk diaplikasikan pada POP! Hotel Kemang. Konsep yang akan diterapkan yakni, konsep old-batavia dengan nuansa urban modern yang sesuai dengan brand image dari POP! Hotel itu sendiri diharapkan menjadi alternatif untuk menciptakan gubahan interior hotel budget yang menarik serta dapat menunjang kegiatan para business traveler yang mengunjungi hotel.
Kata kunci: Brand image; Budget-business hotel; old-batavia; POP! Hotel Kemang.
=================================================================================================
The development of the city of Jakarta from time to time as a capital of government and business in Indonesia, as well as one of many tourism destinations that has a quite comprehensive facility, made the hospitality business is well evolved in Jakarta. Each year, the increasing number of travelers always followed by the expansion of hotel construction to accommodate the tourist whom visiting Jakarta. Reflecting upon the popular trends, budget hotels, hostels, and guest house businesses are thriving in almost every corner of Jakarta, creating a pretty tough business competition. A few steps taken by the hotel’s management to make a distinctive characteristic of their hotels from the others, not only the service itself, but also presenting an atmosphere that is comfortable, yet have a certain themes and concepts.
The design object is POP! Hotel Kemang, a Budget hotel in the city of Jakarta which began operating since 2013. Research on the concept of design has been done by the author to determine the appropriate design concept applied onto POP! Hotel Kemang. The concept which will be applied is old-batavia with modern urban nuances that match the brand image of POP! hotel itself, and expected to be an alternative to create an attractive interior composition and can support the activities of business travelers whom visiting the hotel.
Keywords: Brand image; Budget-business hotel; old-batavia; POP! Hotel Kemang.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | RSDI 747.885 Sha d-1 |
Uncontrolled Keywords: | Brand image; Budget-business hotel; old-batavia; POP! Hotel Kemang. |
Subjects: | N Fine Arts > NC Drawing Design Illustration N Fine Arts > NK Decorative arts Applied arts Decoration and ornament > NK2115 Interior decoration |
Divisions: | Faculty of Civil Engineering and Planning > Interior Design > 90221-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Sharifa Tiara |
Date Deposited: | 31 Jan 2018 03:48 |
Last Modified: | 08 Mar 2019 04:06 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/46120 |
Actions (login required)
View Item |