Alfian, Rizqi Nur (2018) Pengembangan Prototipe Kemudi Kapal Selam Menggunakan Mikrokontroler Berbasis Game. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
07211340000033-Undergraduate-Theses.pdf - Accepted Version Download (6MB) | Preview |
Abstract
Kapal Selam merupakan sebuah kapal perang yang didesain untuk beroperasi secara efisien untuk menyelam di dalam laut untuk waktu yang lama. Dengan kehebatan tersebut, banyak anggota masyarakat yang penasaran dan ingin melihat langsung bentuk dari kapal selam. Kota Surabaya memiliki objek wisata berupa Monumen Kapal Selam, yang menyajikan kapal selam dalam skala utuh (bukan replika). Akan tetapi, di dalam salah satu ruangan terdapat beberapa objek yang bu-tuh penjelasan lebih lanjut seperti kemudi vertikal, horizontal, peng-gerak maju, penggerak mundur, serta peluncur torpedo. Dengan memanfaatkan mikrokontroler, dapat dibuat prototipe kemudi kapal selam tersebut berupa kontrol imersif yang dihubungkan pada komput-er dan arcade game sebagai aplikasi pelengkap. Di dalam game terse-but, terdapat kapal selam yang dapat digerakkan menggunakan kontrol yang dibuat untuk menambah sensasi imersif bagi pengguna.
=======================================================================================================
Submarine is a warship designed to operate efficiently to dive in the sea for a long time. With such greatness, many community members are curious and want to see the shape of the submarine. Surabaya city has a tourism object in the form of Submarine Monument, which presents submarines on a whole scale (not a replica). However, in one room there are several objects that need further explanation such as vertical and horizontal steering, forward and backward control, and torpedo launcher. By utilizing the microcontroller, a submarine steering proto-type can be made in the form of an immersive control linked to comput-er and arcade games as a complementary application. Inside the game, there is a submarine that can be driven using controls made to add immersive senses to the user.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | RSKom 004.6 Alf p-1 3100018074773 |
Uncontrolled Keywords: | Kapal Selam, Mikrokontroler, Game. |
Subjects: | T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering > TK5105.546 Computer algorithms |
Divisions: | Faculty of Electrical Technology > Computer Engineering > 90243-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Rizqi Nur Alfian |
Date Deposited: | 27 Mar 2018 03:15 |
Last Modified: | 24 Jul 2020 06:38 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/50100 |
Actions (login required)
View Item |