Studiawan, Restuadi (2018) Strategi Adaptif Kelompok di Permainan Taktik Menggunakan Goal-Oriented Action Planning. Masters thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
07111150050002-Master_Thesis.pdf - Accepted Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Meningkatnya kompleksitas permainan elektronik modern seirama dengan peningkatan kebutuhan akan agen cerdas yang dapat dibangun dengan mudah. Salah satu permainan elektronik yang membutuhkan agen cerdas tersebut adalah permainan real-time tactics (RTT). Dalam tipe permainan ini perencanaan aksi yang baik dapat membuat permainan yang menantang bagi pemain.
Penelitian ini mengekplorasi kemungkinan penggunaan dari (GOAP) pada sebuah permainan RTT. Dengan menggunakan GOAP, dinamisme taktik dapat dibentuk dengan waktu penggunaan yang tidak terasa berat dalam permainan.
================================================================================================================
Along with improvement of modern electronic games, necessity of an intelligent agent that easily build is needed. One of electronic games that need good intelligent agent is realtime tactics. In this game type, good action planning is necessary to provide best experience to the player.
We explore usage possibility of Goal-Oriented Action Planning (GOAP) in tactical game. Using GOAP, tactic dinamism can be provided with reasonable amount of runtime.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Additional Information: | RSE 006.3 Stu s-1 3100018074616 |
Uncontrolled Keywords: | Goal-Oriented Action Planning,kecerdasan buatan, Perencanaan,permainan elektronik |
Subjects: | T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering > TK5105.546 Computer algorithms |
Divisions: | Faculty of Industrial Technology > Electrical Engineering > 20101-(S2) Master Thesis |
Depositing User: | Restuadi Studiawan |
Date Deposited: | 03 Apr 2018 01:55 |
Last Modified: | 06 Aug 2020 07:33 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/50292 |
Actions (login required)
View Item |