Fasilitas Terapi Anak Autistik Dengan Pendekatan Human Behavior

Arioseno, Gabyawan (2018) Fasilitas Terapi Anak Autistik Dengan Pendekatan Human Behavior. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 08111440000079-Undergraduate_Theses.pdf]
Preview
Text
08111440000079-Undergraduate_Theses.pdf - Accepted Version

Download (6MB) | Preview

Abstract

Setiap tahun di seluruh dunia, tingkat autisme mengalami peningkatan. Awal tahun1990-an, kasus autisme masih berkisar pada perbandingan 1 : 2.000 kelahiran. Adapun permasalahan-permasalahan yang timbul saat meningkatnya jumlah anak pengidap autis. Kebanyakan anak pengidap autis mengucilkan diri dikarenakan mereka kesusahan untuk berkomunikasi terhadap orang lain.
Objek rancang yang dibuat bertujuan untuk mewadahi anak pengidap autis yang akan diperbaiki atau dilatih perilakunya sehingga dituntuk anak pengidap autis tidak takut dengan dunia luar. Metodologi yang dipakai untuk menyelesaikan permasalahan anak pengidap autis yaitu dengan cara human behavior dikarenakan untuk merancang diperlukan ilmu dari apa saja perilaku yang tidak disukai oleh anak pengidap autis dan apa saja perilaku yang disukai oleh anak pengidap autis tersebut.
Awalnya anak pengidap autis harus diperkenalkan image dunia luar supaya mereka mengenalnya lebih dekat dan tidak cenderung mengucilkan diri. Konsep garis besar pada objek rancang ini yaitu membuat tiruan sebuah kota sehingga anak pengidap autis dapat beradaptasi terhadap hal baru baginya. Sehingga objek rancang ini dituntuk untuk melatih mereka agar mereka tidak lagi mengucilkan diri atau malu terhadap lingkungan sekitarnya.========================================================================================================= Every year around the world, the rate of autism is on the rise. Beginning in the 1990s, the case of autism still revolves around a ratio of 1: 2,000 births. The problems that arise when the increasing number of children with autism. Most children with autism isolate themselves because of the difficulty of communicating with others.
Design object that was created aimed to accommodate children with autism who will be repaired or trained their behavior so that children are autistic sufferers are not afraid of the outside world. The methodology used to solve the problem of children with autism is by way of human behavior due to designing the necessary knowledge of what behaviors are not liked by children with autism and what are the behaviors favored by children with autism.
Initially children with autism should be introduced to the image of the outside world so that they know him more closely and do not tend to isolate themselves. The concept of an outline on the design object is to create a clone of a city so that children with autism can adapt to new things for him. So the design object is intended to train them so that they no longer isolate themselves or be ashamed of the surrounding environment.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Image, perilaku, tingkat autisme
Subjects: N Fine Arts > NA Architecture
N Fine Arts > NA Architecture > NA6600 Education buildings
Divisions: Faculty of Architecture, Design, and Planning > Architecture > 23201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Gabyawan Arioseno
Date Deposited: 12 Jul 2021 21:49
Last Modified: 12 Jul 2021 21:49
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/55063

Actions (login required)

View Item View Item