Penggunaan Library Perlin Noise untuk Membuat Peta pada Permainan Bergenre Survival bernama `Tersesat`

Putra, Hanendyo Indira Hartono (2019) Penggunaan Library Perlin Noise untuk Membuat Peta pada Permainan Bergenre Survival bernama `Tersesat`. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 05111440000160-Undergraduate_Theses.pdf] Text
05111440000160-Undergraduate_Theses.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only until 1 October 2023.

Download (2MB) | Request a copy

Abstract

Kemajuan teknologi membuat banyak perubahan terutama dalam perkembangan video game. Pengalaman bermain mulai berubah dari sesuatu yang statis menjadi dinamis, contohnya dalam penyusunan map atau map dalam video game.
Pada makalah ini, penulis menggunaakan library untuk pembuatan map secara dinamis dalam suatu permainan yang bernama Mathf.PerlinNoise. Penggunaan library ini bertujuan untuk membuat permainan terasa lebih dinamis setiap dimainkan, karena map yang akan berubah-ubah setiap pergantian stage atau area. Map yang dihasilkan pasti akan berbeda dengan map yang sebelumnya. Hal ini dikarenakan terdapat suatu nilai random yang mempengaruhi dalam proses pembentukan map pada permainan.
Uji coba yang dilakukan pada permainan ini yaitu dengan melihat perubahan pada setiap map ketika pemain memulai permainan dan juga ketika berganti stage dalam permainan. Hasil uji coba menunjukkan bahwa terjadi perubahan pada map setiap pemain memulai permainan dan juga ketika berganti stage dalam permainan.
================================================================================================
Technological advancements make many changes, especially in the development of games or game applications. The experience of playing begins to change from something static to dynamic, for example in compiling maps or folders in video games.
In this final project, the author uses the library for dynamic map generation in a game called Mathf.PerlinNoise. The use of this library aims to make the game feel more dynamic every time it is played, because the map will change every turn of the stage or area. The resulting map will definitely be different from the previous map. This is because there is a random value that affects the map formation process in the game.
The trials carried out on this game are by looking at changes to each map when the player starts the game and also when changing stages in the game.
The trial results show that there is a change in the map of each player starting the game and also when changing stages in the game.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSIf 794.802 22 Put p-1 2019
Uncontrolled Keywords: Perlin Noise, map, survival, random
Subjects: T Technology > T Technology (General) > T57.62 Simulation
Divisions: Faculty of Intelligent Electrical and Informatics Technology (ELECTICS) > Informatics Engineering > 55201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Hanendyo Indira Hartono Putra
Date Deposited: 29 Sep 2021 05:07
Last Modified: 29 Sep 2021 05:07
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/61157

Actions (login required)

View Item View Item