Resmi, Ilmiyah Elrosa Citra (2014) Traction Control Pada Parallel Hybrid Electric Vehicle Dengan Metode Generalized Predictive Control. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
2210100125-Undergraduate_Theses.pdf - Published Version Download (4MB) | Preview |
Preview |
Text
2210100125-presentation.pdf - Presentation Download (701kB) | Preview |
Preview |
Text
2210100125-paper.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Dalam Hybrid Electric Vehicle, terutama pada Parallel Hybrid Electric Vehicle (PHEV) terdapat suatu masalah, yaitu lambatnya respons Internal Combustion Engine (ICE) apabila terjadi peningkatankecapatan. Saat keadaan akselerasi ICE membutuhkan bantuan dari motor listrik. Karena jika tidak ada bantuan dari motor listrik dan terjadi secara terus menerus dapat mengurangi kinerja dari ICE. Oleh karena itu dibutuhkan pengaturan traksi motor listrik untuk membantu ICE dalam mencapai tingkat akselerasi yang diinginkan.Pada Tugas Akhir ini digunakan metode Generalized Predictive Control untuk mengatasi masalah kenaikan kecepatan. Dengan metode ini yang memanfaatkan informasi masa depan, dapat menghasilkan respon yang mendekati model referensi. Dengan itu dapat membantu ICE dalam menanggung beban yang diberikan pada saat akselerasi. Berdasarkan hasil pengujian sistem pengaturan dengan metode GPC dapat memperbaiki respon yaitu peningkatanrise time dari 0,624s ke 0,35s, hal ini membuktikan bahwa kontroler GPC cocok untuk meningkatkan akselerasi. ========= In Hybrid Electric Vehicle, expecially for Parallel Hybrid Electric Vehicle (PHEV), there is a problem, decreasing Internal Combustion Engine(ICE) response when increasing of velocity happen. In the acceleration mode, ICE need a help from electric motor. If the electric motor doesn’t help,and it happen all time, that can decrease ICE’s performance. Hence, traction control is needed for electric motor to help ICE reach acceleration. In this final project, Generalized Predictive Control is used for solve the increasing of velocity. With that method, using the future information can generate response that closed to reference model. With this method, can help ICE for bearing the load in acceleration mode. The testing result, control system using GPC can incresing rise time from 0,624s to 0,35s. it proves that GPC controler appropriate for increasing acceleration.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | RSE 006.32 Res t |
Uncontrolled Keywords: | Hybrid Electric Vehicle, Traction Control, GPC |
Subjects: | T Technology > TJ Mechanical engineering and machinery > TJ700 Traction engines, etc. |
Divisions: | Faculty of Industrial Technology > Electrical Engineering > 20201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | - Davi Wah |
Date Deposited: | 28 Jun 2019 04:12 |
Last Modified: | 28 Jun 2019 04:12 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/63106 |
Actions (login required)
View Item |