Deain kapal penumpang Trimaran sebagai sarana transportasi penyeberangan Gresik- Bawean

Indrawan, Aditya Rizki (2014) Deain kapal penumpang Trimaran sebagai sarana transportasi penyeberangan Gresik- Bawean. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 4211106015-Undergraduate_Thesis.pdf]
Preview
Text
4211106015-Undergraduate_Thesis.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Pada tugas akhir ini akan dilakukan perancangan lambung kapal trimaran sebagai sarana transportasi Gresik-Bawean. Proses perancangan lambung kapal trimaran pada tugas akhir ini dilakukan dengan menggunakan software maxsurf. Selain itu dilakukan juga dilakukan analisa power dan resistance dari kapal trimaran, catamaran dan single hull dengan menggunakan software hullspeed. Dari analisa tersebut dapat diketahui kapal mana yang memiliki nilai resistance dan power yang lebih baik. Dari hasil analisa juga akan ditentukan mesin induk yang sesuai untuk perancangan model kapal trimaran.
Dengan adanya tugas akhir ini diharapkan dapat menjadi bahan pertimbangan untuk pihak yang berhubungan dengan transportasi Gresik-Bawean sehingga masalahtransportasi laut di kawasan tersebut dapat segera teratasi.

==================================================================================================
In this final project will be a trimaran hull design as a means of transportation Gresik-Bawean. The trimaran hull design process at the end of the task is done using the software maxsurf. The researcher also conducted an analysis of power and resistance of the trimaran vessel, and a single catamaran hull using hullspeed software.
From this analysis it can be seen where the ship which has the value of the resistance and better power. From the analysis will also be determined corresponding main engine for ship model trimaran design.
With the final project is expected to be a material consideration for the parties relating to the transport of Gresik-Bawean so masalahtransportasi sea in the region can be resolved soon.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSSP 623.823 Ind d
Uncontrolled Keywords: Trimaran; maxsurf; hullspeed
Subjects: V Naval Science > VM Naval architecture. Shipbuilding. Marine engineering > VM298.5 Shipbuilding industri. Shipyards
Divisions: Faculty of Marine Technology (MARTECH) > Marine Engineering > 36202-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: - Taufiq Rahmanu
Date Deposited: 24 Jul 2019 02:56
Last Modified: 24 Jul 2019 02:56
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/65262

Actions (login required)

View Item View Item