Prameswari, Bernadette Hesty (2016) Sekolah Sebagai Media Pemicu Kreativitas. Undergraduate thesis, Institut Teknology Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
3212100093-undergraduate theses.pdf - Accepted Version Download (3MB) | Preview |
Preview |
Text
3212100093-presentationpdf.pdf - Presentation Download (5MB) | Preview |
Preview |
Text
3212100093-paperpdf.pdf - Accepted Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Kreativitas merupakan salah satu hal penting dalam kehidupan sehari-hari,
terutama demi kelangsungan hidup yang lebih maksimal. Tidak hanya aktivitas atau
pekerjaan yang berhubungan dengan seni saja yang membutuhkannya, namun seluruh
aktivitas yang ada, jika didasari dengan kreativitas akan membuahkan hasil yang lebih
maksimal.
Menumbuhkan dan memelihata kreativitas dalam diri seseorang sangatlah
penting, mulai dari usia dini hingga usia lanjut. Upaya dalam meningkatkan
kreativitas dapat dilakukan dengan banyak cara, yaitu dari faktor internal dan juga
faktor eksternal.
Peranan arsitektur pada dasarnya adalah memfasilitasi dan mengakomodasi
kebutuhan dan aktivitas manusia. Melalui peranan arsitektur tersebut, proyek yang
berupa sekolah ini adalah upaya untuk mempengaruhi perkembangan kreativtias dari
faktor eksternal, terhadap penggunanya. ========== In order to live life to the fullest, creativity is considered to be one of the most
important things in everyday life. Not just the activities that are directly related to
arts, but every activity, if based on creativity, will generate maximum results.
To develop and maintain creativity in oneself is very important, regardless of
age. There are many ways to improve creativity, and creativity itself can be achieved
by two factors; internal factors and external factors.
Architecture, basically, has the main idea to facilitate and accommodate the
needs of human activities. By designing a school, this project is an attempt to trigger
and influence the development of creativity of the users, through the role of
architecture, which can be included in one of the external factors of achieving
creativity.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | RSA 729 Pra s 3100016066645 |
Uncontrolled Keywords: | Arsitektur, Budaya, Keativitas, Sekolah, Architecture, Culture, Creativity, School |
Subjects: | N Fine Arts > NK Decorative arts Applied arts Decoration and ornament > NK2115 Interior decoration |
Divisions: | Faculty of Architecture, Design, and Planning > Architecture > 23201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | - Davi Wah |
Date Deposited: | 18 Nov 2019 05:03 |
Last Modified: | 18 Nov 2019 05:03 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/71762 |
Actions (login required)
View Item |