Dwi Yulianto, - (2015) Desain Kapal Penumpang Barang 350 DWT Untuk Jasa Angkutan Laut Perintis Pangkalan Semarang Trayek R-12. Undergraduate thesis, Institut Technology Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
4111100027-Undergraduate Thesis.pdf - Published Version Download (3MB) | Preview |
Abstract
Distribusi barang di Indonesia sampai saat ini belum juga terbagi secara merata, khususnya di
wilayah Indonesia Tengah dan Timur. Di wilayah Indonesia Barat khususnya Pulau Jawa
merupakan pusat perekonomian di Indonesia. Oleh karena itu pulau-pulau lain (Kalimantan)
menjadikan pulau Jawa sebagai tempat untuk memenuhi kebutuhannya. Untuk mengatasi
masalah tersebut pemerintah melalui kebijakannya akan mengadakan sebuah kapal penumpang
barang yang berfungsi sebagai penghubung antar pulau di Indonesia dengan tujuan untuk
pemerataan distribusi barang dan dengan rute trayek yang telah ditentukan. Untuk mendukung
program pemerintah tersebut maka dibuat desain Kapal Penumpang Barang 350 DWT untuk
Jasa Angkutan Laut Perintis Pangkalan Semarang Trayek R-12. Dari analisis yang dilakukan
didapat ukuran utama yang optimal, yakni L = 42.2 m, B = 8.6 m, H = 4.1 m, dan T = 3.04 m,
dengan biaya pembangunan sebesar Rp 46,706.562,859. Dari data kapal tersebut kemudian
dibuat rencana garis dan rencana umum.
=========================================================================================================
Goods distribution in Indonesia has not been divided prevalently until nowadays, especially in
central and eastern regional of Indonesia. In western region of Indonesia, especially Java,it is
knowing as the economic center in Indonesia. Therefore other islands (Borneo) make Java as a
place to meet their needs. To overcome these problems, the government through its policies will
hold a cargo-passenger ship as a liaison between islands in Indonesia for the purpose of
equitable distribution of goods with determined route. Thus, it is created Design of Cargo-
Passengers Ship for Services Transportation Base Semarang Route R-12. From the analysis that
has been conducted, primary measure of optimal obtained, namely L = 42.2 m, B = 8.6 m, H =
4.1 m, and T = 3.04 m, with construction costs amounting to Rp 46,706.562,859. From the ship’s
data the, it created lines plan and general arrangement.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | RSPe 623.824 3 Yul d |
Uncontrolled Keywords: | Kapal Penumpang Barang, Transportasi, Rute Trayek R-12 |
Subjects: | V Naval Science > VM Naval architecture. Shipbuilding. Marine engineering |
Divisions: | Faculty of Marine Technology (MARTECH) > Naval Architecture and Shipbuilding Engineering > 36201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Mr. Tondo Indra Nyata |
Date Deposited: | 20 Nov 2019 02:29 |
Last Modified: | 20 Nov 2019 02:29 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/71905 |
Actions (login required)
View Item |