Pemonitoran Paket Jaringan menggunakan Raspberry Pi

Anam, Rizandi Choirul (2020) Pemonitoran Paket Jaringan menggunakan Raspberry Pi. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 05211440000163-Undergraduate_Theses.pdf]
Preview
Text
05211440000163-Undergraduate_Theses.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Pada era digital yang sedang berkembang sangat pesat ini, kebutuhan akan informasi yang cepat menjadi hal yang cukup krusial bagi setiap kalangan. Terutama pelajar atau mahasiswa dalam melakukan pembelajaran. Dengan adanya internet, informasi akan sangat mudah di dapat dengan cepat dan dapat membantu ekspektasi pembelajaran yang baik. Namun, tak dapat dipungkiri bahwa penyediaan informasi pada internet memang sangat luas dan beragam. Jadi, penyalahgunaan pada saat pembelajaran oleh mahasiswa atau pelajar justru cukup besar. Mereka dapat saja menggunakan internet yang ada untuk kebutuhan lain diluar pembelajaran. Maka dari itu, dengan adanya monitoring jaringan pada saat pembelajaran di kelas dapat menjadi suatu pilihan untuk melihat lalu lintas jaringan penggunaan informasi pada pembelajaran., dengan adanya raspberry pi yang dapat mengambil data jaringan maka dari itu dilakukan pembuatan sistem pada jaringan Sistem Informasi Institut Teknologi Sepuluh Nopember dengan mengambil data pada jurusan sistem informasi dan mengerimkan data tersebut menggunakan aplikasi dan data jaringan tersebut ditampilkan menggunakan dashboard pada server, dengan menggunakan sistem ini administrasi dapat mengawasi penggunaan internet dalam lab ketika pembelajaran berlangsung.
===============================================================================================================================
In this rapidly growing digital era, the need for fast information is a crucial thing for every community. Especially students or college students in conducting learning. With the internet, information will be very easy to get and have an expectations of good learning. However, it cannot be denied that the provision of information on the internet is indeed very wide and diverse. So, abusing internet purpose during learning by students or college students is actually quite large. They can use internet for other needs other than learning. Therefore, with network monitoring when learning in the classroom can be an option to see the efficiency of the use of information in learning, with the raspberry pi that can retrieve network data, it is made a system on the Information Systems Network of the Ten November Institute of Technology retrieve data on the IKTI lab network and mobilize the data using application and network data displayed using the dashboard on the server, using this system the administration can monitor internet usage in the lab when learning takes place.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: RSSI 004.165 Ana p-1 2019
Uncontrolled Keywords: Raspberry Pi, Wireshark, Dashboard, Monitoring, Network
Subjects: Q Science > QA Mathematics > QA76.87 Neural networks (Computer Science)
T Technology > T Technology (General) > T57.5 Data Processing
Divisions: Faculty of Information and Communication Technology > Information Systems > 57201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Rizandi Choirul Anam
Date Deposited: 02 Mar 2023 04:08
Last Modified: 02 Mar 2023 04:08
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/73086

Actions (login required)

View Item View Item