Evaluasi Sistem Manajemen Energi Pada Toyota Prius Plug-In Hybrid

Permana, Danar Yazid (2020) Evaluasi Sistem Manajemen Energi Pada Toyota Prius Plug-In Hybrid. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 02111340000048-Undergraduated_Thesis.pdf]
Preview
Text
02111340000048-Undergraduated_Thesis.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Perkembangan pada dunia otomotif saat ini mengalami perkembangan yang sangat pesat. Berbagai teknologi ditemukan dengan tujuan untuk mencari kondisi yang lebih baik. Masalah utama dalam perkembangan dunia otomotif adalah dalam performansi mesin dan ketersediaan bahan bakar. Dimana teknologi mesin kini berkembang ke arah performansi yang tinggi dan emisi yang rendah, sedangkan teknologi bahan bakar menuju ke arah bahan bakar listrik yang ramah lingkungan, maka dari itu perpaduan keduanya adalah dengan pemakaian kendaraan hybrid yang menggunakan penggerak motor bakar dan motor listrik. Penelitian terhadap mobil Toyota Prius Plug-in hybrid yang menggunakan hybrid jenis seri-paralel ini dilakukan dengan pengujian jalan dengan standarisasi driving cycle yang ada terdiri dari UDDS, FTP 75, dan HWFET yang telah ditentukan yang bertujuan untuk mengetahui engine power, electric power, konsumsi bahan bakar dan konsumsi baterai melalui SOC (state of charge) dengan menggunakan data yang diperoleh dari pengujian jalan yang tercatat oleh data logger, sehingga perlu dilakukan evaluasi sistem manajemen energi pada kendaraan hybrid. Dari penelitian ini didapatkan bahwa perubahan SOC (state of charge) mode hybrid terkecil didapatkan pada driving cycle UDDS yaitu sebesar 3.76 %, untuk mode electric pada driving cycle UDDS yaitu sebesar 22.69 %. Untuk Energy Flow pada mode hybrid presentase discharging terkecil didapatkan pada driving cycle UDDS sebesar 45.54 %, presentase charging terbesar pada driving cycle UDDS sebesar 22.19 %, dan untuk presentase regenerating terbesar pada driving cycle HWFET yaitu sebesar 35.13 %. Sedangkan Energy Flow pada mode electric presentase discharging terkecil pada driving cycle UDDS sebesar 80.57 %, dan untuk presentase regenerating terbesar pada driving cycle FTP 75 yaitu sebesar 82.77 %. Sedangkan untuk konsumsi bahan bakar terkecil pada driving cycle UDDS yaitu sebesar 0.0088476 L.
=================================================================================================================================
Developments in the automotive world are currently experiencing very rapid development. Various technologies are found with the aim of finding better conditions. The main problem in the development of the automotive world is in engine performance and fuel availability. Where engine technology is now developing towards high performance and low emissions, while fuel technology is heading towards environmentally friendly electric fuel, therefore the combination of the two is with the use of hybrid vehicles that use combustion motors and electric motors. Research on the Toyota Prius plug-in hybrid car that uses a parallel-series hybrid type is carried out by road testing with existing driving cycle standards consisting of UDDS, FTP 75, and predetermined HWFETs that aim to determine engine power, electric power, consumption fuel and battery consumption through SOC (state of charge) using data obtained from road tests recorded by the data logger, so it is necessary to evaluate the energy management system on hybrid vehicles. From this study it was found that the smallest change in SOC (state of charge) hybrid mode was found in the UDDS driving cycle which was 3.76%, for electric mode in the UDDS driving cycle which was 22.69%. For Energy Flow in hybrid mode the smallest percentage of discharging is found in the UDDS driving cycle of 45.54%, the largest percentage of charging in the UDDS driving cycle is 22.19%, and for the largest regenerating percentage in the HWFET driving cycle is 35.13%. Whereas Energy Flow in electric mode percentage was the smallest discharging in the driving cycle UDDS by 80.57%, and for the largest percentage of regenerating in the driving cycle FTP 75 which was 82.77%. As for the smallest fuel consumption in the driving cycle UDDS that is equal to 0.0088476 L.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: RSM 629.229 3 Per e-1 2020
Uncontrolled Keywords: Motor Bakar, Motor Listrik, Manajemen Energi, Hybrid Seri-Paralel, Toyota Prius Plug-in hybrid, driving cycle.
Subjects: T Technology > TJ Mechanical engineering and machinery > TJ785 Internal combustion engines. Spark ignition
T Technology > TL Motor vehicles. Aeronautics. Astronautics > TL221.5 Hybrid Vehicles. Hybrid cars
Divisions: Faculty of Industrial Technology and Systems Engineering (INDSYS) > Mechanical Engineering > 21201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Danar Yazid Permana
Date Deposited: 22 Apr 2024 03:13
Last Modified: 22 Apr 2024 03:13
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/73490

Actions (login required)

View Item View Item