Psychological Healthy Dormitory : Mendesain Lingkungan Psikologi Asrama Yang Sehat

Asseggaf, Syarif Vikri Yazid (2020) Psychological Healthy Dormitory : Mendesain Lingkungan Psikologi Asrama Yang Sehat. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of LAPORAN TA _ 08111540000087.pdf]
Preview
Text
LAPORAN TA _ 08111540000087.pdf

Download (7MB) | Preview

Abstract

Asrama merupakan fasilitas dari suatu tempat edukasi seperti kampus serta sekolah-sekolah yang ada di Indonesia. Asrama tidak hanya sekedar tempat tinggal bagi mahasiswa. Secara tidak langsung kehidupan di dalam asrama dapat memberi perubahan pada perilaku mahasiswa. Meskipun suatu asrama memilki fasilitas yang sangat memadai, masih banyak mahasiswa yang masih memiliki kebiasaan buruk dikarenakan kondisi tertentu. Space Experience merupakan salah satu media untuk merubah perilaku serta kebiasaan yang buruk melalui interaksi pengguna dengan objek atau interaksi sesama pengguna. Dengan memanfaatkan space experience, kita dapat mengatur sampai kebiasaan sehari-hari dengan memberi batasan serta arahan dalam bentuk desain. Mengatur ulang kebiasaan buruk pelajar atau mahasiswa melalui space expirience dapat merubah perilaku pelajar atau mahasiswa. Objek yang akan saya desain adalah bangunan tempat tinggal berupa asrama yang mencakup tempat tinggal hingga ruang luar yang dapat mengatur ulang kebiasaan pelajar atau mahasiswa melalui space experience. Disediakannya ruang, program, dan batas yang ditujukan untuk memberikan kegunaan sesuai waktu dan kebutuhan. Konsep yang saya ajukan diharapkan dapat memberikan pengalaman baru serta perubahan mahasiswa atau pelajar dari kesehatan fisik dan mental. Sehingga keuntungan dari fasilitas ini dapat bermanfaat bagi penghuni asrama.
=================================================================================================================================
Dormitory is a facility of an educational place such as a campus and schools in Indonesia. Dormitory is not just a place to live for students. Indirectly life in the dormitory can change the nature of students. Although a hostel has very adequate facilities, there are still many students who still have bad habits due to certain conditions. Space Experience is a medium to change bad behavior and habits through user interaction with objects or interactions among users. By utilizing space experience, we can manage up to daily habits by providing limits and direction in the form of design. Rearranging bad student habits through space expirience can change student behavior. The object that I will design is a residential building in the form of a dormitory that includes a residence to an outside space that can rearrange the habits of students or students through the space experience. Provided space, programs, and boundaries intended to provide usability according to time and needs. The concept that I proposed is expected to provide new experiences and changes in students or students from physical and mental health. So that the benefits of this facility can be beneficial for residents of the hostel.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: RSA 727.38 Ass p-1 2020
Uncontrolled Keywords: asrama, perilaku, kebiasaan, space experience, kebutuhan ruang
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General)
Divisions: Faculty of Civil, Planning, and Geo Engineering (CIVPLAN) > Architecture > 23201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Syarif Vikri Yazid Asseggaf
Date Deposited: 30 Sep 2024 09:07
Last Modified: 30 Sep 2024 09:07
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/74537

Actions (login required)

View Item View Item