Hubungan Antara Ruang Dan Manusia Dalam Museum Peradaban Islam

Rahmah, Baiq Marwah (2016) Hubungan Antara Ruang Dan Manusia Dalam Museum Peradaban Islam. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya.

[thumbnail of 3211100064-Undergraduate_Thesis.pdf]
Preview
Text
3211100064-Undergraduate_Thesis.pdf - Published Version

Download (3MB) | Preview

Abstract

Dalam beberapa tahun terakhir orang barat dilanda Islamophobia. Islamophobia adalah ketakutan yang berlebihan terhadap Islam. Ketakutan tersebut berdasarkan sebuah isu atau kontroversi yang dimunculkan oleh orang-orang yang membenci Islam. Isu itu menyebabkan masyarakat muslim dicap sebagai seorang pribadi yang menakutkan, kejam, dsb.
Berawal dari masalah islamophobia yang muncul di beberapa negara barat. Muncul pertanyaan mendasar bagaimana arsitektur dapat menghapus islamophobia? Dalam konteksnya, penderita islamophobia adalah orang-orang yang belum mengenal Islam sepenuhnya karena tidak adanya wadah yang bisa dijadikan alat untuk mengenal Islam secara mendalam. Dengan adanya desain museum peradaban Islam, masyarakat islamophobic New York diharapkan mampu melihat lebih dalam tentang agama Islam beserta peradaban yang dibawanya di dunia.
Peradaban mencakup kondisi masa lalu, sekarang, dan yang akan datang. Untuk dapat membuat masyarakat New York bisa memahami Islam dengan baik di butuhkan sekuen dan perjalanan ruang yang mencakup tiga aspek tersebut. Oleh karena itu, dalam museum ini perjalanan desain berpacu pada tiga aspek tersebut untuk mencapai goal atau tujuan yang diharapkan
=============================================================================================
In recent years, Western society is strucked by Islamophobia. That fears are based on an issue or controversy raised by those who hate Islam. That issue makes Moslem branded as frightening, cruel people, etc.
Starting from Islamophobia problems which arise in some western countries. The fundamental question arises, how the architecture can remove islamophobia? In that context, Islamophobia sufferers are the people who don't know Islam altogether, since there is no place that can make a tool to get to know in depth. With the design museum of Islamic civilization, New York Islamophobic society is expected to being able to see more about Islam and the civilization that carried by it in the world.
Civilization includes conditions past, present and future. Being able to make New York people can understand Islam better requires sequence and space trip that includes three aspects. Therefore, in this museum did design journey race on these three. aspects in orde to achieve the goal or objective which is expecteds

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSA 727.6 Rah h
Uncontrolled Keywords: arsitektur, islamophobia, museum, New York, peradaban
Subjects: A General Works > AM Museums (General). Collectors and collecting (General)
A General Works > AM Museums (General). Collectors and collecting (General)
Divisions: Faculty of Architecture, Design, and Planning > Architecture > 23201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: EKO BUDI RAHARJO
Date Deposited: 05 Jun 2020 00:48
Last Modified: 05 Jun 2020 00:48
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/76105

Actions (login required)

View Item View Item