Pangestu, Raihan Nugroho (2020) Perancangan Wheel Slip Control (WSC) Dengan Torsi Distribusi Pada Aplikasi Regenerative Anti-Lock Braking System Untuk Mobil Listrik. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
02311640000158-Undergraduate_Thesis.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
Pada tugas akhir ini dilakukan perancangan Wheel Slip Control pada sistem pengereman mobil listrik. Dalam perancangan WSC dipakai strategi kontrol SMC yang akan menghasilkan nilai rasio torsi distribusi, kemudian dilakukan perhitungan nilai torsi optimum sebagai masukan motor. Pengujian WSC dilakukan dengan memberikan 4 kondisi jalan yang berbeda, yakni kondisi jalan es, salju, aspal basah dan aspal kering, serta menguji sistem pada kondisi perubahan jalan es ke aspal kering dan sebaliknya. Pada pengujian kondisi aspal kering slip ratio roda depan 0,018 dan roda belakang 0,028. Pada kondisi aspal basah slip ratio roda depan 0,012 dan roda belakang sebesar 0,018. Pada kondisi salju slip ratio roda depan 0,011 dan roda belakang sebesar 0,016. Pada kondisi es slip ratio roda depan 0,007 dan roda belakang sebesar 0,009. Pada pengujian perubahan jalan dari es menjadi aspal kering, nilai slip ratio pada roda depan dari 0,007 menjadi 0,018, roda belakang dari 0,009 menjadi 0,028. Pada pengujian perubahan jalan dari aspal kering menjadi es nilai slip ratio roda depan dari 0,018 menjadi 0,007, sedangkan slip ratio roda belakang dari 0,028 menjadi 0,009. Waktu pengereman untuk 4 kondisi pengujian ini yaitu 2,659 detik.
===============================================================================================
In this final project, Wheel Slip Control is designed on the electric car braking system. In designing the WSC the SMC control strategy is used which will produce a distribution torque ratio value, then an optimum torque value calculation is performed as the motor input. WSC testing is done by giving 4 different road conditions, ice, snow, wet asphalt, dry asphalt, as well as testing the system on the condition of the road from ice to dry asphalt and vice versa. In the dry asphalt slip ratio of front wheel is 0.018 and the rear wheel is 0.028. In the wet asphalt slip ratio of front wheel is 0.012 and the rear wheel is 0.018. In snow conditions the front wheel slip ratio is 0.011 and the rear wheel is 0.016. In ice slip ratio of the front wheel is 0.007 and the rear wheel is 0.009. In testing the road change from ice to dry asphalt, the slip ratio on the front wheels from 0.007 to 0.018, rear wheels from 0.009 to 0.028. From dry asphalt to ice the front wheel slip ratio from 0.018 to 0.007, while the rear wheel slip ratio from 0.028 to 0.009. The braking time for these 4 test conditions is 2.659 seconds.
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | half car, WSC, slip ratio half car, WSC, slip ratio |
Subjects: | Q Science > QC Physics > QC100.5 Measuring instruments (General) |
Divisions: | Faculty of Industrial Technology and Systems Engineering (INDSYS) > Physics Engineering > 30201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Raihan Nugroho Pangestu |
Date Deposited: | 05 Aug 2020 09:22 |
Last Modified: | 24 May 2023 05:32 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/77006 |
Actions (login required)
View Item |