Perancangan Branding Kampung Herbal Nginden sebagai Kampung Herbal Surabaya melalui Media Sosial Instagram

Shabrina, Nadya (2020) Perancangan Branding Kampung Herbal Nginden sebagai Kampung Herbal Surabaya melalui Media Sosial Instagram. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 08311540000142-Undergraduate_Theses.pdf]
Preview
Text
08311540000142-Undergraduate_Theses.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Kota Surabaya memiliki banyak potensi yang bisa dieksplor, salah satunya adalah kampung berkarakter. Kampung Herbal Nginden, memiliki lebih dari 180 jenis tanaman herbal, adalah salah satu kampung berkarakter di Surabaya yang perlu dikuatkan. Selain untuk membesarkan namanya, tentu saja untuk meningkatkan pendapatan warganya. Oleh karena itu, Kampung Herbal Nginden ini perlu melakukan branding. Tujuannya untuk menanamkan pada masayarakat bahwa kampung herbal di Surabaya adalah Kampung Herbal Nginden. Untuk branding, perlu adanya media untuk membangun reputasi kampung tersebut. Untuk perancancangan ini, penulis melakukan metode studi data primer yaitu depth interview dan studi eksperimental untuk menghasilkan pesan dan visual yang digunakan untuk branding kampung tersebut. Media yang sesuai dengan target audiens adalah media sosial. Media sosial yang akan digunakan adalah Instagram karena instagram adalah salah satu media sosial yang paling banyak digunakan, serta memiliki fitur-fitur yang dapat mendukung branding ini. Luaran dari perancangan ini meliputi strategi branding melalui media sosial Instagram sebagai pintu utama untuk membangun reputasi Kampung Herbal Nginden sebagai kampung herbal di Surabaya. Selain itu juga dapat menguatkan Kampung Herbal Nginden sebagai kampung berkarakter di Surabaya.
==================================================================================================================
The city of Surabaya has a lot of potential to be explored, one of which is character villages. Kampung Herbal Nginden which has more than 180 herbal plants is one of the character villages in Surabaya that needs to be strengthen. In addition to increase village’s reputation, branding is also beneficial to increase the community's income. Therefore, Kampung Herbal Nginden needs to do branding. The goal is to instill in the community that the herbal village in Surabaya is Kampung Herbal Nginden. In branding, it's necessary to have media to build on the village's reputation. For this branding, the author conducted a primary data study method, namely depth interview and exploratory study to generate messages and visuals used for the village's branding. The media that fits the target audience is social media. The social media that will be used is Instagram, because Instagram is one of the social media platforms with the highest number of user, and it also has many features to support this branding. The output of this design is branding strategy through social media Instagram as the main door to build the reputation of Kampung Herbal Nginden as Surabaya's herbal village. Moreover, it can also strengthen Kampung Herbal Nginden Surabaya as character village in Surabaya.

Item Type: Thesis (Other)
Uncontrolled Keywords: branding, Kampung Herbal, Surabaya, media sosial, Instagram.branding, Kampung Herbal Surabaya, social media, Instagram.
Subjects: N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR
Divisions: Faculty of Creative Design and Digital Business (CREABIZ) > Visual Communication Design > 90241-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Nadya Shabrina
Date Deposited: 31 Aug 2020 03:00
Last Modified: 27 Dec 2023 14:13
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/81531

Actions (login required)

View Item View Item