Hadini, Bella (2020) Perancangan Kampanye Media Sosial Instagram ‘Youthoffers’ Sebagai Channel Informasi Beasiswa Pendidikan Mahasiswa Indonesia. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Text
08311340000054_Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Download (5MB) | Request a copy |
Abstract
Masyarakat harus berhati-hati karena kasus penipuan beasiswa masih terjadi dalam beberapa tahun terakhir. Hal ini terutama dikarenakan pendaftar belum mengetahui bagaimana prosedur mendapatkan beasiswa yang sebenarnya dan cara mempersiapkan berkas pendaftaran yang baik. Informasi Beasiswa yang saat ini ada masih terbatas secara akses, dan lingkup penyebarannya. Untuk mem membantu mahasiswa mendapatkan informasi beasiswa yang kredibel dan tata cara mendaftar beasiswa yang baik dan benar, maka dirancanglah sebuah kampanye sosial media Instagram Youthoffers sebagai chanel beasiswa yang terpercaya untuk mahasiswa.
Perancangan kampanye ini dilakukan dengan cara studi eksisting dan studi komparator terhadap video, channel dan aplikasi tentang beasiswa yang sudah ada sebelumnya. Kemudian dilanjutkan dengan studi literatur periklanan dan kampanye. Depth Interview kepada ahli, stakeholder dan user untuk mendapatkan pesan utama yang dibutuhkan. Penyebaran kuisener terhadap target audience juga dilakukan untuk mendapatkan preferensi serta insight yang dapat membantu dalam pembuatan pesan kampanye yang efektif. Semua metode ini dianalisa untuk menemukan konsep kampanye, desain, dan media yang akan digunakan.
Kampanye sosial media ini meliputi pembuatan video series berbentuk motion grafis, poster acara online, podcast, ig live dan poster daily post yang jadwal pengunggahannya ditentukan dalam tenggat waktu tertentu. Diharapkan kampanye ini mampu memotivasi mahasiswa untuk mendaftar beasiswa dengan baik serta mengikuti acara yang dibuat oleh Youthoffers.
=======================================================
Society must be careful because fraud cases about scholarship have still occurred in recent years. This is mainly because applicants do not know about the actual scholarship registration procedure and how to register with a good application. The current scholarship information and distribution has limited access. To help students get credible scholarship information and the correct procedure for applying scholarships, Youthoffers Instagram social media campaign was designed as a trusted scholarship channel for students.
The design of this campaign is carried out by means of existing studies and comparator studies of videos, channels and applications on pre-existing scholarships. Then studying about the advertising and campaign literature. In-depth interviews with experts, stakeholders and users also done to get the key messages needed. The distribution of questionnaires to the target audience was also carried out to gain preferences and insights that can help in making effective campaign messages. All of these methods are analyzed to find the campaign concept, design, and media that will be used.
This social media campaign includes the creation of a motion graphic video series, online event posters, podcasts, ig live and daily post posters that uploading schedules are determined within a certain deadline. It is hoped that this campaign will be able to motivate students to apply for scholarships properly and participate in events organized by Youthoffers.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Beasiswa, Kampanye, Sosial Media, Mahasiswa, Scholarship, Campaign, Social Media, Student |
Subjects: | N Fine Arts > N Visual arts (General) For photography, see TR |
Divisions: | Faculty of Creative Design and Digital Business (CREABIZ) > Visual Communication Design > 90241-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Bella Citra Hadini |
Date Deposited: | 31 Aug 2020 06:43 |
Last Modified: | 31 Aug 2020 06:43 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/81660 |
Actions (login required)
View Item |