Pengembangan Microservice NPS Fabelio Untuk Meningkatkan Kehandalan Microservices

Agustian, Yovi (2021) Pengembangan Microservice NPS Fabelio Untuk Meningkatkan Kehandalan Microservices. Project Report. [s.n.]. (Unpublished)

[thumbnail of 05111740000125.pdf]
Preview
Text
05111740000125.pdf - Accepted Version

Download (731kB) | Preview

Abstract

Fabelio adalah perusahaan nasional di Indonesia yang bergerak di bidang furniture dan desain interior baik online maupun offline yang berfokus pada loose furniture rumah minimalis, modern dan perencanaan serta pengerjaan desain interior baik untuk rumah, apartemen, hingga kantor.
Dalam mendukung perkembangan bisnis yang begitu cepat maka diperlukan sistem yang handal sehingga dapat memperlancar kegiatan bisnis, oleh karena itu Fabelio membuat sistem yang bertujuan untuk mengotomasi kegiatan bisnis seperti integrasi stock, order, pembayaran, dan lain - lain. Namun karena padatnya trafic yang terjadi sering kali menyebabkan sistem melambat, bahkan down dan tidak dapat digunakan.
Maka dari itu Fabelio membuat sebuah tim khusus untuk mengatasi masalah ini yaitu tim NPS. Tim NPS membagi kegiatan – kegiatan bisnis menjadi beberapa microservice seperti microservice marvel untuk integrasi order, PMS untuk mengurus produk, Morbius untuk tracking estimasi biaya pengiriman, dan lain – lain. Diharapkan dengan cara ini dapat menghasilkan sistem yang handal yang dapat mendukung seluruh kegiatan bisnis dengan cepat sesuai dengan perkembangan Fabelio.
==================================================================================================
Fabelio is a national company in Indonesia that is engaged in furniture and interior design both online and offline which focuses on loose minimalist, modern home furniture and planning and working on interior design for homes, apartments, and offices.
In supporting the rapid business development, a reliable system is needed so that it can accelerate business activities, therefore Fabelio created a system that aims to automate business activities such as stock integration, orders, payments, and others. However, due to the congestion of traffic that occurs often causes the system to slow down, even unusable and unusable.
Therefore, Fabelio created a special team to solve this problem, namely the NPS team. The NPS team divides business activities into several microservices such as miracle micro services for order integration, PMS for product handling, Morbius for tracking shipping costs, and others. It is hoped that this way can produce a reliable system that can quickly support all business activities in accordance with Fabelio's development.

Item Type: Monograph (Project Report)
Uncontrolled Keywords: Microservice, API, Server, Client
Subjects: T Technology > T Technology (General) > T58.6 Management information systems
Divisions: Faculty of Intelligent Electrical and Informatics Technology (ELECTICS) > Informatics Engineering > 55201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Yovi Agustian
Date Deposited: 25 May 2021 09:14
Last Modified: 25 May 2021 09:14
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/84226

Actions (login required)

View Item View Item