Ramadhanti, Mira Nathania (2021) Desain Interior Bank Bjb Berlanggam Modern Yang Menggambarkan 'Go Spirit' Sebagai Upaya Penguatan Budaya Perusahaan. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Text
0841164000068 - Undergraduate Thesis.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only until 1 October 2023. Download (8MB) | Request a copy |
Abstract
Bank Bjb berdiri sejak 20 Mei 1961 dan merupakan salah satu Bank pembangunan daerah yang berpuat di Bandung, Jawa Barat. Untuk mencapai visi dan misi, serta dalam usaha untuk menunjukan semangat dalam persaingan yang semakin ketat dan dinamis, Bank Bjb mentransformasi budaya perusahaan menjadi 12 poin budaya perusahaan yang dirumuskan dalam 8 poin yang dikenal dengan ‘Go Spirit’.
Dalam perancangan ini, Bank Bjb cabang Tamansari akan menjadi objek desain. Dimana budaya perusahaan akan ditransformasikan kedalam konsep interior setelah diproses dan diterjemahkan sebagai simbol (yang kemudian disaring kembali untuk menemukan fokus yang tepat untuk Bank BJB secara umum) dengan tujuan sebagai salah satu penguatan budaya perusahaan dalam bentuk simbol-simbol (aset fisik yang membedakan organisasi). Proses yang dilakukan diantaranya yaitu penemuan kata kunci dari budaya perusahaan secara luas dan pengembangan dari kata menjadi unsur.
Kata kunci yang telah ditemukan kemudian diterapkan dalam unsur interior. Dari hasil analisa, ditemukan konsep ‘kreatif & inovatif’ serta ‘trust’ sebagai sorotan utama dimana kedua konsep tersebut kemudian dipadukan dengan langgam modern.
=====================================================================================================
Bank Bjb was established on May 20, 1961 and is one of the regional development banks based in Bandung, West Java. To achieve the vision and mission, as well as in an effort to show enthusiasm in an increasingly fierce and dynamic competition, Bank Bjb transforms its corporate culture into 12 points of corporate culture which are formulated in 8 points known as 'Go Spirit'.
On this design, Bank Bjb Tamansari branch will be the object of design. Where the corporate culture will be transformed into an interior concept after being processed and translated as a symbol (which is then filtered back to find the right focus for BJB Bank in general) with the aim of being one of the strengthening of corporate culture in the form of symbols (physical assets that distinguish the organization). The processes carried out include the discovery of keywords from the broad corporate culture and the development of words into elements.
The keywords that has been found then implied on the interior elements. From the results of the analysis, it is found that the concepts of 'creative & innovative' and 'trust' are the main highlights where both concepts are then combined with modern styles.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Bank Bjb, Modern, Nilai Perusahaan, Bank Bjb, Modern, Corporate Values |
Subjects: | N Fine Arts > NK Decorative arts Applied arts Decoration and ornament > NK2115 Interior decoration |
Divisions: | Faculty of Creative Design and Digital Business (CREABIZ) > Interior Design > 90221-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Mira Nathania Ramadhanti |
Date Deposited: | 26 Aug 2021 07:09 |
Last Modified: | 26 Aug 2021 07:09 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/89596 |
Actions (login required)
View Item |