Ma`ruf, Mochammad Imam (2021) Re-desain Marketing Office Citraland City Losari Dengan Konsep Natural Eksklusif Untuk Meningkatkan Daya Tarik Bagi Pengunjung. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Text
08411740000062_Ungraduete_Thesis.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only until 1 October 2023. Download (19MB) | Request a copy |
Abstract
Pada era global ini bisnis dibidang properti berkembang sangat pesat. Dengan gaya hidup masyarakat modern dengan langgam kekinian dimana masyarakat lebih tertarik dengan hal instan begitupula dalam pemilihan tempat tingal. Melihat kesadaran tersebut para pembisnis properti mengambil kesempatan untuk mengembangakan bisnis properti. Dengan memanfaatkan lahan yang sempit pembisnis properti dapat mendapat keungtungan berlipat ganda jika mampu menyajikan desain dan konsep yang menarik sesuai dengan karakteristik masyarakat pada saat ini.
Pada saat ini konsep hunian superblok menjadi trending dikalangan masyarakat. Superblok memungkinkan pengusaha membangun beragam fasilitas penunjang untuk lahan yang terbatas serta dilengkapi dengan berbagai fasilitas seperti hotel, perkantoran, rumah sakit, apartemen, taman dan lain sebagainya dalam satu kawasan. Dengan adanya konsep ini diharapkan masyarakat dapat memenuhi gaya hidup dalam satu kawasa saja.
Dalam menawarkan sebuah produk kepada pembeli agar tertarik pada produk yang ditawarkan maka diperlukan tempat yang nyaman. Maka dibuatlah fasilitas berupa marketing office. Marketing bertujuan untuk menawarkan barang dan jasa kepada visitor atau calon pembeli dengan harapan memperoleh keuntungan setinggi–tingginya. marketing office ini juga memiliki manfaat untuk memberi gambaran umum tentang produk yang dimiliki. Dengan adanya marketing office yang didukung dengan interior berkelas dunia diharapan para pembeli dapat semakin tertarik.
Dari analisa lingkungan Citraland City Losari yang sesuai untuk mendukung konsep interiornya yaitu natural eksklusif untuk meningkatkan ketertarikan pengunjung dalam proses penjualan produknya.
=================================================================================================
In this global era, the property business is growing very rapidly. With the lifestyle of modern society with contemporary styles where people are more interested in instant things as well as in choosing a place to live. Seeing this awareness, property business people take the opportunity to develop the property business. By utilizing a narrow area of land, property businessmen can get multiple benefits if they are able to present attractive designs and concepts in accordance with the characteristics of today's society.
At this time the concept of superblock housing is trending among the public. Superblock allows entrepreneurs to build various supporting facilities for limited land and is equipped with various facilities such as hotels, offices, hospitals, apartments, parks and so on in one area. With this concept, it is hoped that the community can fulfill their lifestyle in one area.
In offering a product to a buyer to be interested in the product being offered, a comfortable place is needed. Then the facilities in the form of a marketing office were made. Marketing aims to offer goods and services to visitors or prospective buyers with the hope of getting the highest possible profit. This marketing office also has the benefit of providing an overview of the products you have. With a marketing office that is supported by a world-class interior, it is hoped that buyers will be more interested.
From the environmental analysis of Citraland City Losari, which is suitable to support the interior concept, namely exclusive natural to increase the interest of visitors in the sales process of its products.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Marketing Office, Properti, Natural Eksklusif Property, Exclusive Natural |
Subjects: | T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) T Technology > TH Building construction |
Divisions: | Faculty of Creative Design and Digital Business (CREABIZ) > Interior Design > 90221-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Mochammad imam ma'ruf |
Date Deposited: | 26 Aug 2021 14:50 |
Last Modified: | 26 Aug 2021 14:50 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/89793 |
Actions (login required)
View Item |