Fantyo, yoga Rahari (2022) Analisis Percepatan Durasi Pada Pengerjaan Pelabuhan Bias Munjul Studi Kasus: Catwalk Jetty Roro. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya.
Text
04311840000110-Undergraduated_Thesis.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only until 1 September 2024. Download (5MB) |
Abstract
Indonesia adalah negara maritim dan dipisahkan oleh lautan menjadi pulau – pulau yang berdampingan. Untuk mencapai setiap pulau kita dapat menggunakan beberapa jalur transportasi, dan salah satunya adalah jalur air. Semua jenis transportasi memiliki tempat berhenti atau stasiun, untuk transportasi jalur air sendiri tempat bersandarnya adalah pelabuhan. Pada penelitian kali ini di fokuskan pada Pelabuhan Bias Munjul dan Pelabuhan ini sedang proses dibangun. Agar pembuatan Pelabuhan ini tidak molor sehingga menyebabkan pembengkakkan anggaran, diperlukan manajemen proyek yang baik dengan perencanaan percepatan durasi. Tugas Akhir ini membahas tentang menganalisis percepatan durasi sebuah pengerjaan catwalk pada jetty roro dengan menggunakan metode Critical Path Method untuk merencanakan proyek dan time cost trade-off (TCTO) untuk mempercepat durasi sebuah pekerjaan yang dianalisis dengan mengumpulkan data di PT. XYZ dan hasilnya berupa berapa percepatan waktu yang dihasilkan. Yaitu durasi total awal yang semulanya 121 hari menjadi 111 hari dengan mereduksi 10 hari dengan biaya penambahan biaya total Rp. 16.324.700,00 atau Rp. 147.100,00 penambahan cost perharinya
=======================================================================================================================================
Indonesia is a maritime country and is separated by the ocean into adjacent islands. To reach each island we can use several transportation routes, and one of them is the waterway. All types of transportation have a stop or station, for waterway transportation itself, the port is the port. In this study, the focus is on the Munjul Bias Port and this port is in the process of being built. So that the construction of this port does not delay causing budget swelling, good project management is needed with duration acceleration planning. This Final Project discusses about analyzing the acceleration of the duration of a catwalk work on a jetty roro using the Critical Path Method for project planning and time cost trade-off (TCTO) to speed up the duration of a job which is analyzed by collecting data at PT. XYZ and the result is how much time acceleration is generated. That is the initial total duration which was originally 121 days to 111 days by reducing 10 days with an additional cost of Rp. 16,324,700.00 or Rp. 147,100.00 additional cost per day
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Additional Information: | RSKe 627.2 Fan a-1 |
Uncontrolled Keywords: | Critcal Path Method, Time Cost Trade Off, manajemen proyek, Catwalk |
Subjects: | T Technology > TC Hydraulic engineering. Ocean engineering > TC357 Harbor Engineering. Piers, quays, and wharves |
Divisions: | Faculty of Marine Technology (MARTECH) > Ocean Engineering > 38201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | EKO BUDI RAHARJO |
Date Deposited: | 04 Jan 2023 03:24 |
Last Modified: | 04 Jan 2023 03:24 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/95316 |
Actions (login required)
View Item |