Laporan Internship Proyek Penggantian dan/atau Duplikasi Jembatan Callender Hamilton Di Pulau Jawa Untuk Area 4 (Jawa Timur)-Kediri

Yaqin, M Lukman Ainul and Islam, Ahmad Saiful (2023) Laporan Internship Proyek Penggantian dan/atau Duplikasi Jembatan Callender Hamilton Di Pulau Jawa Untuk Area 4 (Jawa Timur)-Kediri. Project Report. [s.n.], [s.l.]. (Unpublished)

[thumbnail of 5012201028_5012201167-Project_Report.pdf] Text
5012201028_5012201167-Project_Report.pdf - Accepted Version

Download (25MB)

Abstract

Kegiatan kerja praktik pada Proyek Jembatan Bandar Ngalim memiliki banyak manfaat yaitu mengetahui perbedaan antara teori yang sudah didapatkan di bangku perkuliahan dengan praktik secara langsung di lapangan dan mengetahui permasalahan terkait dengan metode pelaksanaan pengecoran bored pile di lapangan dan bisa menemukan solusinya dengan tepat di lapangan. Selain itu, proyek CH Jembatan Bandar Ngalim menggunakan konsep jembatan dengan box girder.
===========================================================================================================================
Practical work activities on the Bandar Ngalim Bridge Project have many benefits, namely knowing the difference between theory that has been obtained in lectures and direct practice in the field and knowing problems related to the bored pile casting method in the field and being able to find the right solution in the field. In addition, the CH Bandar Ngalim Bridge project uses the bridge concept with box girders.

Item Type: Monograph (Project Report)
Uncontrolled Keywords: bored pile, callender hamilton, jembatan bandar ngalim, pengeboran, pengecoran.
Subjects: T Technology > TG Bridge engineering > TG362 Box girder bridges--Design and construction.
Divisions: Faculty of Civil Engineering and Planning > Civil Engineering > 22201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: M. Lukman Ainul Yaqin
Date Deposited: 03 Jul 2023 03:11
Last Modified: 03 Jul 2023 03:11
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/98249

Actions (login required)

View Item View Item