Perancangan Masjid Nurul Islam Gambar Kerja SMA Trensains

Rahasanto, Rifandi (2017) Perancangan Masjid Nurul Islam Gambar Kerja SMA Trensains. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 3216111003-Professional Education Architect.pdf]
Preview
Text
3216111003-Professional Education Architect.pdf - Accepted Version

Download (6MB) | Preview

Abstract

Masjid merupakan fasilitas umum yang sangat penting bagi masyarakat, khususnya di Indonesia. Mayoritas penduduk beragama muslim menjadikan masjid merupakan salah satu fasilitas umum yang banyak ditemui. Seiring dengan berkembangnya kepadatan di suatu daerah, masjid juga harus berkembang agar bisa menampung masyarakat yang juga semakin bertambah. Dalam hal ini, masjidyang telah ada di perumahan Rungkut Asri Timur ingin mengembangkan bangunan masjid di daerah tersebut agar bisa menampung lebih banyak jamaah dan bisa memfasilitasi kegiatan peunjang yang semestinya bisa dilakukan oleh DKM masjid.
Sekolah merupakan bangunan yang dituntut untuk bisa menunjang kegiatan yang kondusif. SMA Trensains terletak di Jombang. Pengembangan desain diperlukan agar bangunan bisa difungsinkan dengan maksimal. Pegembangan desain juga perlu dilakukan dalam tahap gambar kerja. Pemilihan material yang didasarkan pada analisa bahan penting dilakukan agar hasil rancangan bisa memenuhi konsep yang diinginkan. =======================================================================================================
Mosque is an important public facility for the community, especially in Indonesia. The majority of the Muslim population make the mosque is one of the common facilities. Along with the development of an area, mosque must also be developed in order to accommodate the growing society. In this case, the existing mosque in Rungkut Asri Timur wants to develop the mosque building in the area so that it can accommodate more people and can facilitate the supporting activities which should be done by DKM mosque.
School is a building that is required to be able to support activities that are conducive. SMA Trensains is located in Jombang. Design development is required to enable the building to be fully functional. The design development also needs to be done in the working drawing phase. Selection of materials based on the analysis of important materials is done so that the design can meet the desired concept.

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: RPA 726.2 Rah p-1 3100018074086
Uncontrolled Keywords: Masjid, Fasilitas Umum, Sekolah, Mosque, Public Facilites, School
Subjects: N Fine Arts > NA Architecture
N Fine Arts > NA Architecture > NA4670 Mosques
Divisions: Faculty of Architecture, Design, and Planning > Architecture > Architect Professional Education
Depositing User: Rifandi Rahasanto .
Date Deposited: 02 Oct 2017 01:55
Last Modified: 28 Dec 2020 02:13
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/44644

Actions (login required)

View Item View Item