Modifikasi Bentang Flyover Kertosono Menggunakan Struktur Beton Prategang

Abdillah, Nanda Septa (2017) Modifikasi Bentang Flyover Kertosono Menggunakan Struktur Beton Prategang. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 3116040522-Undergraduate_Theses.pdf]
Preview
Text
3116040522-Undergraduate_Theses.pdf - Published Version

Download (6MB) | Preview

Abstract

Kebutuhan akan sarana transportasi kian meningkat sehingga proyek pembangunan fly over juga dituntut untuk diselesaikan secepat mungkin. Desain dengan menggunakan sistem beton prategang menjadi solusi yang tepat karena proses pelaksanaannya dapat lebih cepat dan lebih kuat. Fly over Kertosono yang dibangun untuk menghubungkan Kabupaten Nganjuk, Kabupaten Kediri dan Kabupaten Jombang merupakan fly over yang dibangun dengan menggunakan struktur beton prategang dengan bentang sebesar 30,6m; 35,6m; dan 40,6m. Panjang total fly over Kertosono kurang lebih adalah 375 m, dengan lebar 18 m sampai dengan 24 m..
Fly over Kertosono didesain ulang menggunakan struktur balok prategang dapped end dengan bentang 45,6 meter. Pada bagian pondasi didesain menggunakan pondasi tiang bor.
Pada perencanaan eksisting, fly over Kertosono di desain menggunakan 9 buah pilar sedangkan pada modifikasi rencana fly over dengan balok I Girder 45,6 m hanya membutuhkan 7 buah pilar. Maka terdapat penghematan atau pengurangan dalam segi penggunaan pilar. Dengan demikian dapat dibandingkan biaya pembangunan fly over eksisting dengan modifikasi yang direncanakan.============================================Requirements of transportation facilities is increasing, so the fly over construction project is also required to be completed as soon as possible. Design using a prestressed concrete system to be the right solution because the implementation process can be faster and more powerful. Fly over Kertosono built to connect Nganjuk Regency, Kediri Regency and Jombang Regency is a fly over that is built using a prestressed concrete structure with spans of 30,6 m; 35, 6m; And 40, 6m. The total length of Kertosono flyover is approximately 375 m, with a width of 18 m to 24 m.
Fly over Kertosono is redesigned using a prestressed dapped end beam structure with a span of 45,6 meters. The foundation is designed using a bored pile foundation.
In the existing planning, Kertosono fly over designed using 9 pieces of pillars while the modification of the fly over plan with the I Girder 45,6 m beam only requires 7 pieces of pillars. Then there are savings or reductions in terms of pillar use. Thus it can be compared the cost of building the existing fly over with planned modifications.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSIS abd m
Uncontrolled Keywords: Flyover, Balok Prategang, Pasca Tarik
Subjects: T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) > TA418.9 Composite materials. Laminated materials.
T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) > TA645 Structural analysis (Engineering)
T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General) > TA681 Concrete construction
Divisions: Faculty of Civil Engineering and Planning > Civil Engineering > 22401-(D3) Diploma 3
Depositing User: Nanda Septa Abdillah
Date Deposited: 09 Feb 2018 07:00
Last Modified: 06 Mar 2019 04:09
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/45725

Actions (login required)

View Item View Item