Tempat Penitipan Anak Bernuansa Alam dengan Pendekatan Architectural and Human Sense

Riandhini, Dwita Hapsarie (2017) Tempat Penitipan Anak Bernuansa Alam dengan Pendekatan Architectural and Human Sense. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 3213100071-Undergraduate_Theses.pdf]
Preview
Text
3213100071-Undergraduate_Theses.pdf - Published Version

Download (2MB) | Preview

Abstract

Proses tumbuh kembang seorang anak membutuhkan pemantauan dan perhatian, baik dari segi fisik maupun mental. Sehingga pertumbuhan dan perkembangan anak dapat berjalan dengan baik dan benar. Namun, seiring dengan perkembangan zaman, banyak orang tua yang memiliki aktivitas yang padat sehingga mengakibatkan minimnya waktu yang dimiliki dan tidak dapat mengasuh anaknya sepanjang hari.
Tempat penitipan anak bernuansa alam merupakan sarana alternatif yang menyediakan jasa pengasuhan, perawatan dan pendidikan dengan menggunakan alam sebagai media yang membantu tumbuh kembang anak melalui pengalaman langsung dengan lingkungan sekitar. Sarana ini diharapkan dapat mewadahi dan menyesuaikan dengan kecenderungan proses perkembangan dan pertumbuhan anak, dimana anak-anak cenderung akan menggunakan panca indera (sense) mereka untuk mempelajari sesuatu yang baru. Apa yang mereka pahami akan berdasarkan pada pengalaman dan informasi yang mereka miliki. Oleh karena itu pengawasan yang lebih sangat dibutuhkan akan pertumbuhan dan perkembangan anak dapat tumbuh dengan baik dan tepat.
=================================================================
The development process of children’s growth need to be monitoring and caring, both in terms of physically or mentally. So that the children’s growth and development can run well. However, as time goes by, many parents have busy activities resulting in lack of time, and can not take care of their children all day.
Daycare with natural concept is an alternative way providing for parenting, caring, and educating used the nature as a tool that help the children’s growth through hands-on experience with the surrounding environment. This alternative way is expected to accomodate and adapt the tedency of children’s growth and development processes, where children are likely to lean on their human senses to learn something new. What they understand will be based on the experiences and information they had. Therefore, the children need much attention for their growth and development so that it can run very well.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSA 727.9 Ria t
Uncontrolled Keywords: Tempat Penitipan Anak, Alam, Panca Indera, Daycare, Nature, Human Sense
Subjects: N Fine Arts > NA Architecture
N Fine Arts > NK Decorative arts Applied arts Decoration and ornament
Divisions: Faculty of Civil Engineering and Planning > Architechture > 23201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: - Dwita Hapsarie Riandhini
Date Deposited: 06 Dec 2017 08:18
Last Modified: 08 Mar 2019 02:52
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/46535

Actions (login required)

View Item View Item