Dynamic Lively Art Gallery for Children

Lugasbaskoro, Norbertus Ruben (2018) Dynamic Lively Art Gallery for Children. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 08111440000038-Undergraduate_Thesis.pdf]
Preview
Text
08111440000038-Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version

Download (9MB) | Preview

Abstract

Identitas yang dipesan dari bentuk memori yang diperkuat dari suatu tempat atau kegiatan didefinisikan sebagai memori buatan, karena ingatan di sini secara tidak langsung telah dibangun atau diberikan oleh cerita yang telah dibuat dan menjadi dasar bagi banyak ingatan orang. Memori yang dibangun dan diperkuat tentang suatu tempat atau beberapa peristiwa akan menjadi pengalaman bagi sebagian orang dan tidak langsung, pengalaman akan menyebar luas karena banyak orang ingin tahu tentang beberapa sejarah yang tidak bisa mereka dapatkan lagi.
Yang terpenting adalah bagaimana kenangan bisa menjadi sesuatu yang akan memberikan pengetahuan kepada kita yang dapat mempengaruhi perilaku dan kehidupan kita. Pada bagian ini, kita dapat mencapai tujuan dengan menggunakan dan memproses ruang publik dan kegiatan publik untuk anak-anak, karena anak-anak adalah tahap tercepat manusia yang kemungkinan menerima pengetahuan dan pengalaman unik untuk kebiasaan mereka di tahap berikutnya.
Konsep desain yang dinamis adalah bagaimana kamar mengadaptasi bentuk-bentuk yang tampaknya bergerak dan mengubahnya dalam dimensi ruang yang koheren. Bentuk spasial bebas dari ornamen dimaksudkan agar ruangan tidak mendominasi untuk karya-karya koleksi yang dipamerkan.
======================================================================================================
The identity which ordered from the form of the strengthened memory of a place or an activity was defined as an artificial memory, because the memory here was undirectly been built or given by a story that was created and become a base to many people’s memory. The memory that was built and strengthened about some place or some events will become an experience for some people and undirectly, the experience will spread widely because many people wants to know about some history that they can’t get anymore.
The prime is how memories can be something that will give knowledge to us that can affect our behavior and life. In this part, we may reach the goal by using and process a public space and public activities for children, because children is the fastest stage of human that likely receive knowledge and unique experience for their habit in the next stage.
The dynamic concept of design is how the rooms adapt forms that seem to be moving and transforming them in a coherent dimension of space. Spatial forms free of ornament is intended for the room does not dominate for the works of the exhibited collections.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSA 727.7 Lug d-1 3100018077716
Uncontrolled Keywords: Children, Dynamic, Gallery, Knowledge, Memory
Subjects: N Fine Arts > NA Architecture
N Fine Arts > NA Architecture > NA2941 Facades
N Fine Arts > NA Architecture > NA6600 Education buildings
N Fine Arts > NA Architecture > NA6695 Art museums and galleries
Divisions: Faculty of Architecture, Design, and Planning > Architecture > 23201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Ruben Ruben
Date Deposited: 03 Nov 2020 09:45
Last Modified: 03 Nov 2020 09:45
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/55598

Actions (login required)

View Item View Item