Arahan Pengembangan Fasilitas Wisata Pantai Ombak Mati Di Kabupaten Jepara Berdasarkan Preferensi Pengunjung

Erdianto, Alif Anggarda (2019) Arahan Pengembangan Fasilitas Wisata Pantai Ombak Mati Di Kabupaten Jepara Berdasarkan Preferensi Pengunjung. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 08211340000068-Undergraduate_theses.pdf]
Preview
Text
08211340000068-Undergraduate_theses.pdf - Accepted Version

Download (2MB) | Preview

Abstract

Kabupaten Jepara merupakan Kabupaten Pada pesisir utara yang memiliki wisata pantai yang besar. Salah satu pantai yang memiliki potensi wisata yang besar namun fasilitas yang di sediakan tidak terarah atau masih belum tersedia seluruhnya yaitu pantai Ombak Mati. Oleh karena itu tujuan dari penelitian ini adalah merumuskan arahan pengembangan fasilitas wisata pantai Ombak Mati di Kabupaten Jepara berdasarkan preferensi pengunjung.
Penelitian ini di lakukan pada pantai Ombak mati dengan 3 tahapan. Tahap pertama adalah menganalisa karakteristik komponen pariwisata di kawasan wisata pantai ombak mati di kabupaten Jepara dengan menggunakan analisis deskriptif kualitatif. Kedua mengetahui tingkat kepentingan fasilitas pariwisata dengan menggunakan analisis C-LINE. Dan yang ketiga, merumuskan arahan pengembangan sarana dan fasilitas pantai Ombak Mati dengan menggunakan analisis triangulasi.
Hasil dari penelitian ini berupa arahan pengembangan kawasan wisata pantai Ombak mati, yaitu pada Fasilitas di pantai Ombak Mati dapat memiliki fasilitas yang lengkap guna menunjang kegiatan wisata di kawasan wisata tersebut. Fasilitas – fasilitas yang belum terdapat pada kawasan wisata dapat di sediakan dengan mengacu terhadap tingkat kepentingan dan arahan yang sudah di berikan agarak kawasan wisata pantai Ombak Mati dapat berkembang dan menjadi destinasi wisata yang lebih baik.
================================================================================================
Jepara District is a District on the north coast that has a large beach tourism. One of the beaches that has great tourism potential, but the facilities provided are not directed or still not fully available, Ombak Mati beach. Therefore the purpose of this study is to formulate the direction of the development of Ombak Mati beach tourism facilities in Jepara Regency based on visitor preferences.
This research was conducted on the beach Ombak die with 3 stages. The first stage is to analyze the characteristics of tourism components in the Ombak Mati beach tourism area in Jepara district using qualitative descriptive analysis. Both know the importance of tourism facilities using C-LINE analysis. And the third, formulating the direction for the development of the facilities and facilities of the Ombak Mati beach using triangulation analysis.
The results of this study in the form of directives for the development of coastal tourism areas Ombak Mati, the facilities on the beach Ombak Mati can have complete facilities to support tourism activities in the tourist area. Facilities - facilities that do not yet exist in tourist areas can be provided by referring to the level of importance and direction that has been given so Ombak Mati beach tourism area can develop and become a better tourist destination.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSPW 711.58 Erd a-1 2019
Uncontrolled Keywords: tourism development, beach tourism
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation > G Geography (General) > G155 Tourism
H Social Sciences > H Social Sciences (General)
N Fine Arts > NA Architecture > NA9053 City planning
Divisions: Faculty of Civil, Planning, and Geo Engineering (CIVPLAN) > Regional & Urban Planning > 35201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Alif Anggarda Erdianto
Date Deposited: 29 Dec 2021 05:03
Last Modified: 22 Mar 2024 07:24
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/60912

Actions (login required)

View Item View Item