INTERAKSI 3D SENSOR LEAP MOTION UNTUK SIMULASI MENGGENGGAM BENDA VIRTUAL PLASTIS

Hakim, Lukman (2020) INTERAKSI 3D SENSOR LEAP MOTION UNTUK SIMULASI MENGGENGGAM BENDA VIRTUAL PLASTIS. Masters thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[img] Text
07111650050006-Master_Thesis.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only

Download (3MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini membahas tentang interaksi 3D sensor Leap Motion untuk simulasi menggenggam Benda virtual Plastis. Sebuah interaksi 3D sensor Leap Motion yang digunakan sebagai simulasi untuk menggenggam benda virtual Plastis dengan menggunakan media objek telur virtual secara presisi dan akurasi yang tepat. Pada dasarnya menggenggam merupakan suatu kegiatan yang menerapkan kinerja motorik halus pada tangan untuk melakukan gerakan. Penggunaan sensor Leap Motion sebagai interaksi 3D dipakai untuk menggenggam objek maya dalam hal ini bentuk 3D telur virtual sebagai media praktiknya. Telur sendiri merupakan benda yang gampang distimulasi dan memiliki sifat texture yang halus untuk merespon segala bentuk gerakan pada genggaman tangan. Dalam penelitian Interaksi 3D Sensor Leap Motion untuk simulasi untuk menggenggam benda Virtual Plastis dengan menggunakan media objek telur virtual, ini di peruntukkan untuk mengetahui akurasi dan presisi dari pola gerakan tangan secara imersif. Pengembangan dari metode ini bertujuan untuk simulasi menggenggam benda atau objek maya dengan adanya interaksi pola gerakan tangan. ============================================================================================== This study discusses about the 3D interaction of the Leap Motion sensor for the simulation of holding virtual plastic objects. A 3D interaction of the Leap Motion sensor that is used as a simulation to hold Plastis virtual objects by using virtual egg object media with precise and right accuracy. Basically, holding is an activity that applies fine motor performance on the hands to make movements. The use of the Leap Motion sensor as a 3D interaction is used to hold virtual objects in this case a 3D form of virtual eggs as practice media. Eggs are objects that are easily stimulated and have subtle texture to respond to all forms of movement in the hands. In the 3D interaction Leap Motion Sensors for virtual plastic objects holding simulation by using virtual egg object media, it is intended to find out the accuracy and precision of immersive hand movement patterns. The development of this method aims to simulate holding virtual objects or objects with the interaction of hand movement patterns.

Item Type: Thesis (Masters)
Uncontrolled Keywords: leapmotion, 3d, virtual reality, benda, telur, leap motion, 3d, virtual reality, object, egg
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB1044.87 Internet in education. Virtual reality in education.
Q Science > QA Mathematics
Q Science > QA Mathematics > QA76.9 Computer algorithms. Virtual Reality. Computer simulation.
Divisions: Faculty of Intelligent Electrical and Informatics Technology (ELECTICS) > Electrical Engineering > 20101-(S2) Master Thesis
Depositing User: Hakim Lukman
Date Deposited: 29 Aug 2020 04:05
Last Modified: 29 Aug 2020 04:05
URI: https://repository.its.ac.id/id/eprint/81623

Actions (login required)

View Item View Item