Pengembangan Business Intelligence Bizzy dengan Tableau

Astagina, Shania Eriadhani and Amelia, Christine (2020) Pengembangan Business Intelligence Bizzy dengan Tableau. Project Report. [s.n.]. (Unpublished)

[thumbnail of 05111740000110_05111740000174-Project_Report.pdf] Text
05111740000110_05111740000174-Project_Report.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Business Intelligence (BI) adalah teknik atau sistem yang menggabungkan analisis bisnis, data mining, dan visualisasi data untuk membantu organisasi dalam mengambil keputusan berdasarkan data. PT. Vertu Solusi Infotama merupakan perusahaan yang menangani kebutuhan-kebutuhan tersebut. Salah satu klien dari perusahaan ini adalah Coca Cola Amatil Indonesia. Coca Cola bekerja sama dengan Bizzy untuk layanan logistik, ekspor, impor, dan distribusi. Bizzy merupakan e-commerce yang memiliki konsep Business-to-Business (B2B).
Proyek yang kami tangani adalah pembuatan dashboard BI pada data sell out Coca Cola di Bizzy dengan Tableau. Tableau merupakan aplikasi platform BI. Pelaksanaan proyek ini diawali dengan memahami proposal klien, lalu dilanjutkan dengan analisis data klien, lalu terakhir membuat dashboard sesuai proposal klien.
Hasil dari proyek ini adalah dashboard interaktif yang sudah memenuhi permintaan klien, tetapi masih ada beberapa kebutuhan bisnis klien yang belum terpenuhi. Dashboard yang dihasilkan dari proyek ini selanjutnya akan dikembangkan lagi oleh PT. Vertu Solusi Infotama.
===================================================================================================================================
Business Intelligence (BI) is a technique or system that combines business analysis, data mining, and data visualization to help organizations make data-driven decisions. PT. Vertu Solusi Infotama is a company that addresses these needs. One of the company's clients is Coca Cola Amatil Indonesia. Coca Cola collaborates with Bizzy for logistics, export, import and distribution services. Bizzy is an e-commerce that has a Business-to-Business (B2B) concept.
The project we are working on is the creation of a BI dashboard on Coca Cola's sell out data at Bizzy with Tableau. Tableau is a BI platform application. Implementation of this project begins with understanding the client's proposal, then continues with the analysis of client data, then finally creates a dashboard according to the client's proposal.
The result of this project is an interactive dashboard that has fulfilled client demands, but there are still some unfulfilled client business needs. The dashboard generated from this project will be further developed by PT. Vertu Solusi Infotama.

Item Type: Monograph (Project Report)
Uncontrolled Keywords: Vertu Solusi Infotama, Bizzy, Coca Cola Amatil Indonesia Business Intelligence, Tableau, dashboard interaktif Vertu Solusi Infotama, Bizzy, Coca Cola Amatil Indonesia Business Intelligence, Tableau
Subjects: T Technology > T Technology (General) > T385 Visualization--Technique
T Technology > T Technology (General) > T57.5 Data Processing
Divisions: Faculty of Intelligent Electrical and Informatics Technology (ELECTICS) > Informatics Engineering > 55201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Christine Amelia
Date Deposited: 12 Jan 2021 08:35
Last Modified: 03 Apr 2023 06:42
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/82418

Actions (login required)

View Item View Item