Desain Interior SMP Luqman Al Hakim Full Day dan Boarding dengan Konsep Edu-Fun untuk Menciptakan Positive Environment

Odyansyah, Fatan (2017) Desain Interior SMP Luqman Al Hakim Full Day dan Boarding dengan Konsep Edu-Fun untuk Menciptakan Positive Environment. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 3813100034-Undergraduate_theses.pdf]
Preview
Text
3813100034-Undergraduate_theses.pdf - Published Version

Download (22MB) | Preview

Abstract

Perilaku remaja dewasa ini sangat rentan terhadap pengaruh lingkungan, pergaulan bebas dan lingkungan yang buruk semakin berkembang hal ini dapat dilihat dari statistik data kenakalan remaja sejak Januari hingga November 2016 total kenakalan remaja yang ditangani satpol PP sebanyak 793 kasus, angka ini mengalami peningkatan 113 kasus dari tahun 2015. Sehingga peran dari orang tua dan sekolah
dibutuhkan untuk menciptakan lingkungan yang positif.
SMP Luqman Al Hakim Surabaya, merupakan salah satu sekolah dengan sistem pendidikan Full Day, karena memliki jangka waktu yang lebih panjang dari sekolah pada umumnya. Sekolah dengan sistem ini memliki peluang yang besar untuk mendidik
dan menciptakan sebuah perilaku positif dengan mendesain interior yang mampu menunjang semua aktivitas bermanfaat, menyenangkan dan selaras dengan misi sekolah ini. SMP Luqman Al Hakim merupakan sekolah islam dengan misi menciptakan karakter taqwa, mandiri, disiplin, kestabilan emosi, dan kepekaan sosial.
Dari analisa yang telah dilakukan diharapkan dapat menghasilkan sebuah desain interior sekolah Luqman Al Hakim dengan konsep Edu-Fun untuk menciptakan Positive Environment. Tujuannya agar desain ini bisa membantu siswa belajar dengan motivasi yang baik dan bukan karena paksaan dan menciptakan lingkungan yang positif bagi siswa.

======================================================================

Adolescent behavior now is very susceptible to environmental influences, troubled teens and poor environment still growing this can be seen from the statistics of juvenile delinquency data from January to November 2016 total juvenile delinquency handled by Satpol PP of 793 cases, this number has increased 113 cases from 2015. So the role of parents and schools is needed to create a positive environment.
SMP Luqman Al Hakim Surabaya, is one of the schools with a Full Day education system, because it has a longer period of time than the school in general. Schools in this system have a great opportunity to educate and create a positive attitude
by designing an interior that is able to support all activities beneficial, fun and in
harmony with the mission of this school. SMP Luqman Al Hakim is an Islamic school with mission, creating a torque, independent, discipline, emotional stability, and social sensitivity character in students.
From the pre-eliminary analysis that has been done, it is expected to create an interior design of Luqman Al Hakim middle school with Edu-Fun concept to create Positive Environment. The design aimed to help students learn with good motivation and not in a restrain condition and create a positive environment for students.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: SMP Luqman Al Hakim, Full Day, Positive Environment, School
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
B Philosophy. Psychology. Religion > BP Islam. Bahaism. Theosophy, etc
L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NK Decorative arts Applied arts Decoration and ornament
N Fine Arts > NX Arts in general
T Technology > TH Building construction
Divisions: Faculty of Civil Engineering and Planning > Interior Design > 90221-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Fatan Odyansyah
Date Deposited: 19 Oct 2017 07:04
Last Modified: 06 Mar 2019 04:39
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/46385

Actions (login required)

View Item View Item