Modifikasi Jembatan Kali Barek Kabupaten Malang Dengan Sistem Rangka Baja

Mukson, Annas (2007) Modifikasi Jembatan Kali Barek Kabupaten Malang Dengan Sistem Rangka Baja. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya.

[thumbnail of 3104109621-Undergraduate_Thesis.pdf] Text
3104109621-Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version

Download (23MB)

Abstract

Jembatan Kali Barek Berada Di Jalan Lintas Selatan Propinsi Jawa Timur Di Wilayah Kabupaten Malang. Dengan Lebar Untuk 2 ( Dua ) Lajur Kendaraan. Jembatan Kali Barek Ini Dibangun Sebagai Salah Satu Bangunan Pelengkap Pada Proyek Jalan Lintas Selatan Jawatimur. Struktur Utama Berupa Gelagar-Gelagar Dari Beton Pratekan Dan Beton Bertulang Sepanjang 120 M, Yang Terdiri Dari 3 Bentang Dengan Panjang Masing-Masing 40 M, Ditopang Diatas 2 Pilar Dan 2 Kepala Jembatan. Selanjutnya Pada Tugas Akhir Ini, Akan Dimodifikasi Dengan Menggunakan Sistem Rangka Baja Dan Bentang Diubah Menjadi 40 M Dan SO M. Untuk Bentang 40 M Menggunakan Sistem Rangka Baja Terbuka, Sedangkan Untuk Bentang SO M Menggunakan Sistem Rangka Baja Tertutup Berbentuk Busur. Secara Umum Perencanaan Jembatan Ini Menggunakan Bridge Management System ( BMS 1992 ) Sebagai Acuan pembebanan. Pembehanan Yang Diterapkan Mengacu Kepada Beban - Beban ( Beban Perpindahan Dan Pengaruh Lainnya ) Yang Timbul Pada Suatu Jembatan Berdasarkan Peraturan Yang Ada Dalam Bridge Management System ( BMS, 1992 ). Pendimensian Balok Pada Jembatan Ini Didesain Terlebih Dahulu Kemudian Menganalisa Tegangan – Tegangan Yang Terjadi Terhadap Berat Sendiri, Beban Mati Tambahan Dan Beban Hidup, Selanjutnya Melakukan /Control. Secara Umum Perencanaan Pendimensian Dan Kontrol Menggunakan Metode LRFD
===================================================================================================================================
The Kali Barek Bridge is located on the Southern Cross Road, East Java Province in the Malang Regency area. Width for 2 (Two) Vehicle Lanes. The Kali Barek Bridge was built as one of the complementary buildings on the East Java Southern Cross Road Project. The main structure is in the form of girders made of prestressed concrete and reinforced concrete 120 m long, consisting of 3 spans with a length of 40 m each, supported on 2 pillars and 2 bridge heads. Furthermore, in this final project, it will be modified using a steel frame system and the span will be changed to 40 m and SO M. The 40 m span uses an open steel frame system, while the SO M span uses a closed, arc-shaped steel frame system. In general, this bridge planning uses the Bridge Management System (BMS 1992) as a loading reference. The applied repairs refer to the loads (displacement loads and other influences) that arise on a bridge based on the regulations in the Bridge Management System (BMS, 1992). The dimensions of the beams on this bridge are designed first, then the stresses that occur due to their own weight, additional dead load and live load are analyzed, then control is carried out. In general, dimensioning and control planning uses the LRFD method

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: RSS 624.2 Muk m-1 2007
Uncontrolled Keywords: Jembatan, Struktur Rangka Utama, Baja; Bridge, Main Frame Structure, Steel
Subjects: T Technology > TE Highway engineering. Roads and pavements > TE7 TG300 Bridges--Design and construction.
Divisions: Faculty of Civil, Environmental, and Geo Engineering > Civil Engineering > 22201-(S1) Undergraduate Theses
Depositing User: EKO BUDI RAHARJO
Date Deposited: 11 Jan 2024 06:01
Last Modified: 11 Jan 2024 06:01
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/105441

Actions (login required)

View Item View Item