Rancang Bangun Rangka Alat Peraga CVT

Sukma, Harit (2009) Rancang Bangun Rangka Alat Peraga CVT. Diploma thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya.

[thumbnail of 2106030001-Non_Degree.pdf] Text
2106030001-Non_Degree.pdf - Accepted Version

Download (3MB)

Abstract

Perkembangan ilmu pengetahuan dan teknologi saat ini sangatlah pesat. Sebagai contoh pesatnya perkembangan teknologi dalam bidang otomotif adalah perkembangan transmisi pada kendaraan. Dimana transmisi CVT masih terdengar baru oleh sebagian orang, oleh karena itu diperlukan suatu alat peraga pada CVT. Langkah awal dalam pembuatan rangka ini yaitu merancang desain rangka alat peraga CVT kemudian melakukan analisa terhadap ketinggian kali las, dan merencanakan mur baut yang akan dipakai. Selanjutnya, merakit komponen tersebut menjadi sebuah alat peraga CVT. Dari hasil perhitungan dapat disimpulkan tinggi kaki las untuk memasuki angka aman yaitu: pada sambungan A harus mencapai diatas 1,86 in, sambungan B harus mncapai diatas 0, 03 in, sambungan C2 harus mencapai diatas 0,28, sambungan C2 harus mencapai diatas 2,5 in, sambungan D harus mncapai diatas 0,18 in dan untuk mur baut menggunakan diameter dalam sebesar 2, 12 mm supaya sambungan tersebut aman
=====================================================================================================================================
The development of science and technology is currently very rapid. An example of the rapid development of technology in the automotive sector is the development of transmissions in vehicles. Where the CVT transmission still sounds new to some people, therefore a CVT prop is needed. The first step in making this frame is designing the CVT prop frame design, then analyzing the height of the welds, and planning the bolt nuts that will be used. Next, assemble these components into a CVT prop. From the calculation results, it can be concluded that the weld leg height to enter the safe number is: at connection A it must reach above 1.86 in, at connection B must reach above 0.03 in, at connection C2 must reach above 0.28, at connection C2 must reach above 2 .5 in, connection D must reach above 0.18 in and for bolt nuts use an inner diameter of 2.12 mm so that the connection is safe

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: RSM 621.815 Suk r-1 2009
Uncontrolled Keywords: Continuously Variable Transmission (CVT), Alat peraga; Continuously Variable Transmission (CVT), Framework
Subjects: T Technology > TJ Mechanical engineering and machinery > TJ230 Machine design
Divisions: Faculty of Industrial Technology > Mechanical Engineering > 21401-(D3) Diploma 3
Depositing User: EKO BUDI RAHARJO
Date Deposited: 05 Jun 2024 03:59
Last Modified: 05 Jun 2024 03:59
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/108026

Actions (login required)

View Item View Item