As`ari, Hasyim (2016) Perancangan Media Promosi The Legend Waterpark Kertosono. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
3410100013-Undergraduate-Theses.pdf Download (6MB) | Preview |
Abstract
Kebutuhan akan hiburan kini menjadi salah satu hal yang harus terpenuhi
karena tingkat kejenuhan yang semakin meningkat. Lokasi yang strategis menjadi
salah satu kunci bagi sebuah tempat wisata agar mudah dijangkau. Jika ada
sebuah tempat wisata yang berada di sebuah Kota/ Kabupaten yang kurang
dikenal seperti The Legend Waterpark Kertosono, maka dibutuhkan sebuah media
yang tepat untuk memperkenalkan tempat wisata tersebut. Perancangan media
promosi ini bertujuan untuk membuat strategi marketing dan promosi yang tepat
untuk mengenalkan tempat wisata tersebut.
Perancangan ini menggunakan riset kualitatif untuk mengetahui inside dan
kebutuhan dari target segmen. Riset visual digunakan untuk mengetahui kriteria
visual apa saja untuk bisa merepresentasikan wajah dari The Legend Waterpark
Kertosono. Hasil konsep perancangan ini adalah media promosi bagi The Legend
Waterpark Kertosono.
Kesimpulan dari perancangan ini adalah kriteria yang didapat untuk
mengenalkan The Legend Waterpark Kertosono. Beberapa kriteria yang
digunakan sebagai acuan adalah inside dari target segmen, keinginan dari
stakeholder , dan media yang digunakan sesuai dengan karakter dari target
segmen. Dengan menggunakan acuan kriteria desain yang telah ditemukan, maka
diperoleh sebuah media promosi yang tepat bagi The Legend Waterpark
Kertosono.
===============================================================================
The need for entertainment has now become one of the things that have to
be fulfilled because of the saturation level increases. The strategic location into
one of the keys for a tourist spot to be easily accessible. If there is a tourist spot
located in a City / County lesser known such as The Legend Waterpark
Kertosono, we need a media that is appropriate to introduce these sights.
Designing a media campaign aims to create marketing strategies and promotion of
the right to introduce the tourist attractions.
This design uses qualitative research to find out the inside and the needs of
the target segment. Visual research is used to determine any visual criteria to be
able to represent the face of The Legend Waterpark Kertosono. Results of this
design concept is a media campaign for The Legend Waterpark Kertosono.
The conclusions of this design are some of the criteria obtained to
introduce The Legend Waterpark in accordance with the target segment .Some
criteria used as a reference is the inside of the target segment, the wishes of the
stakeholders, and the media are used in accordance with the character of the target
segment. Using the reference design criteria have been found, then obtained an
promotions media appropriate for The Legend Waterpark Kertosono.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | RSDP 741.67 As`a p |
Uncontrolled Keywords: | Dinosaurus, Promosi; The Legend Waterpark Kertosono; Wisata air |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation > G Geography (General) > G155 Tourism N Fine Arts > NK Decorative arts Applied arts Decoration and ornament |
Divisions: | Faculty of Civil Engineering and Planning > Industrial Design Product > (S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Anis Wulandari |
Date Deposited: | 15 Jun 2017 06:45 |
Last Modified: | 26 Dec 2018 04:46 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/41693 |
Actions (login required)
View Item |