Minigame Puzzle dan Arcade Pada Game 'Aviar' Berbasis Virtual Reality

Rizqi, Aufar (2018) Minigame Puzzle dan Arcade Pada Game 'Aviar' Berbasis Virtual Reality. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 05111440000124-Undergraduate_Theses.pdf]
Preview
Text
05111440000124-Undergraduate_Theses.pdf - Accepted Version

Download (3MB) | Preview

Abstract

Tidak bisa dipungkiri bahwa teknologi dari tahun ke tahun selalu berkembang. Salah satu yang sedang marak sekarang adalah Virtual Reality. Teknologi Virtual Reality atau yang sering disebut dengan VR merupakan teknologi yang bisa membuat pengguna masuk ke dalam dunia virtual dan merasakan langsung dunia di dalamnya. Ide yang digunakan dalam tugas akhir ini adalah membangun sebuah game berbasis virtual reality dimana pemain akan ditempatkan di dalam sebuah labirin. Lalu tujuan dari permainan ini adalah untuk keluar dari labirin tersebut. Namun labirin tersebut akan berubah pola dalam kurun waktu tertentu. Selain itu, akan ada musuh yang mencoba menghadang pemain dalam melarikan diri. Untuk membantu pemain melarikan diri dari labirin, tersedia minigame. Ketika menyelesaikan sebuah minigame, maka pemain akan mendapat barang bantuan berupa senjata untuk melawan musuh yang ada. Berdasarkan hasil pengujian dihasilkan permainan labirin yang dapat berubah bentuk sesuai dengan waktu siang dan malam, permainan dapat berjalan pada Oculus Rift, dibangun dengan Unity versi 2017.3.0f3 dengan bahasa pemrograman C#, asset yang digunakan sebagian besar diambil dari internet atau dibuat di dalam Unity. Dengan pengujian beta dan dari kuesioner dapat disimpulkan permainan telah mengimplementasikan perancangan dengan baik.
=========================================================================================================
We can’t avoid from the reality that technology from time to time are evolving. One of them that is very popular right now is Virtual Reality. The technology of virtual reality or as we call it VR is a technology that put user into a virtual world and experience it. The use of VR are simulation and game. The idea used in this final project is to build a virtual reality-based game where player will be put inside a maze. The objective is to get out of the maze. Yet the maze will be randomized every period of time. Other than that there will be enemy that prevent the player from escaping the maze. To help player escape, there are minigames to play. After player finish a minigame, player will get a weapon to fight the enemy. According to testing that result a maze game that can change pattern according to the day and night cycle, this game can run on Oculus Rift, built using Unity version 2017.3.0f3 with C# language programming, the assets that are used inside the game are mostly taken from the internet or made directly in Unity, with beta testing and questionnaire writer can conclude that the game has implemented the design well.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSIf 006.8 Riz m 3100018076226
Uncontrolled Keywords: Virtual reality, Labirin
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1029.S53 Educational games. Simulation methods
Q Science > QA Mathematics > QA76.9 Computer algorithms. Virtual Reality. Computer simulation.
Divisions: Faculty of Information Technology > Informatics Engineering > 55201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Rizqi Aufar
Date Deposited: 12 Feb 2019 07:46
Last Modified: 18 Nov 2020 07:31
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/53423

Actions (login required)

View Item View Item