Desain Motif Kulit Sapi untuk Tas Wanita

Laily, Ottidilia Nur (2019) Desain Motif Kulit Sapi untuk Tas Wanita. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 08311340000140-Undergraduated_Theses.pdf]
Preview
Text
08311340000140-Undergraduated_Theses.pdf

Download (8MB) | Preview

Abstract

Kualitas kulit di Indonesia telah diakui oleh dunia sebagai kulit dengan kualitas terbaik. Pernyataan tersebut tak lepas dari terbebasnya Indonesia dari penyakit kulit dan mulut yang menjadi faktor terbesar turunnya kualitas kulit hewan di dunia. Meski begitu, Indonesia memiliki beberapa kendala yang sedang dihadapi, yaitu kurangnya pasokan kulit berkualitas untuk memenuhi kebutuhan kulit dalam negeri. Bahkan, beberapa industri masih impor bahan-bahan (kimia maupun bahan baku) dari luar, sehingga berpengaruh terhadap harga dan ketersediaan bahan. Kebanyakan, kualitas kulit yang rendah yang beredar di pasaran sehingga menurunkan citra dari produk yang dibuat dari kulit. Oleh karena itu, penulis berusaha mengangkat citra dari sebuah kulit yang berkualitas rendah menjadi sebuah produk yang bernilai tinggi di dalam maupun luar negeri. Dalam penelitian ini, penulis bereksperimen terhadap berbagai jenis kulit sapi untuk menciptakan desain motif yang dapat mengangkat nilai sebuah produk.
================================================================================================
Indonesian leather was confirmed as world`s finest leather quality. The statement can not be separated from the release of Indonesia from skin and mouth diseases that become the biggest factor of the decline in animal skin quality in the world.
Those dissease are being the mind problem of leather quality in the world. However, Indonesia facing some problems such as namely the lack of quality leather supply to meet the needs of domestic skin. In fact, some industries still import materials (chemicals and raw materials) from the outside, thus affecting the price and availability of materials. Mostly, the low quality of leather on the market reduces the image of a product made from leather. Therefore, the author tries to lift the image of a low quality leather into a product of high value at home and abroad. In this study, the authors experimented on different types of cowhide to create design motifs that can lift the value of a product.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSDP 741.6 Lai d-1 2019
Uncontrolled Keywords: Leather, Import, Value
Subjects: N Fine Arts > ND Painting
N Fine Arts > NE Print media
T Technology > TS Manufactures > TS171 Product design
Divisions: Faculty of Creative Design and Digital Business (CREABIZ) > Product Design > 90231-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Ottidilia Nur Laily
Date Deposited: 13 Apr 2022 01:28
Last Modified: 13 Apr 2022 01:28
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/62359

Actions (login required)

View Item View Item