Mudafi, M. Chaqiqi (2015) BATR: Rancang Bangun Permainan Local Multiplayer Dengan Pustaka XINPUT Dan SPLIT Screen Windowing. Undergraduate thesis, Institut Technology Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
5111100068-Undergraduate Thesis.pdf - Published Version Download (2MB) | Preview |
Abstract
Banyaknya permainan multi pengguna online memberikan efek negatif bagi penggunanya. Interaksi sosial secara langsung antar pemain menjadi semakin berkurang.
Dibuatlah BATR, Battle Arena Team Race, permainan multi pengguna lokal yang menyuguhkan permainan yang membuat para pemainnya tidak ketinggalan interaksi secara langsung dengan pemain lain. 4 pemain dikumpulkan dalam satu tempat, dihadapkan dengan satu layar yang menampilkan permainan kooperatif. Pemain terbagi dalam dua tim dengan masing-masing 2 pemain. Tiap tim tersebut berlomba mengumpulkan koin yang tersebar dalam suatu arena. Tim yang terlebih dahulu sampai di tempat akhir dengan membawa setidaknya 3 koin akan memenangkan permainan.
Untuk mengimplementasikan hal di atas, permainan ini menggunakan teknologi XInput dan dynamic split screen. XInput digunakan sebagai modul untuk menerima masukan dari papan permainan, sedangkan dynamic split screen digunakan sebagai modul penampil dalam permainan.
Dari hasil uji coba yang dilakukan terhadap 8 reponden, permainan ini dinilai dapat meningkatkan kerja sama tim dengan tampilan menarik. Hal ini juga mengindikasikan meningkatnya intensitas interaksi langsung dengan pemain lain.
==========================================================================================================
High amount of online multiplayer games brings negative effects for its users. Direct social interactions among the players are decreased.
Then BATR made, Battle Arena Team Race, a local multiplayer game that presents gameplays that make the players can also interact direcly among other players. 4 players gathered in a place, faced with a screen that displays a cooperative games. Players are divideed into two teams with two players each. Each of these teams compete to collect coins that are spread in an arena. The first team that reach finish area with at least 3 coins will win the game.
To implement all aboves, the game uses XInput and dynamic split screen technologies. XInput used as input receiver module from gamepads, while dynamic split screen used as a viewer module inside the game.
From the results of the experiments conducted on 8 respondents, the game is considered to increase teamwork skill with attractive apperance. It also indicates the growing intensity of the direct interactions among the players.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Additional Information: | RSIf 005.3 Mud b |
Uncontrolled Keywords: | Permainan, Multi Pengguna, Multi Pengguna Lokal, XInput, Tampilan Terpisah |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation > GV Recreation Leisure > GV1469.2 Computer games |
Divisions: | Faculty of Information Technology > Informatics Engineering > 55201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | Mr. Tondo Indra Nyata |
Date Deposited: | 10 May 2019 07:28 |
Last Modified: | 10 May 2019 07:28 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/63001 |
Actions (login required)
View Item |