Mu`min, Syahri (2015) Pergerakan otonom pasukan menggunakan algoritma Boids berbasis Particle Swarm Optimization. Masters thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.
Preview |
Text
2213205022-Dissertation.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
Permainan real-time strategi (RTS) merupakan sebuah game
yang menarik, layar dipisahkan menjadi peta area, unit, dan bangunan. Bermain
game RTS umumnya terdiri dari pemain yang diposisikan di suatu tempat di peta
dengan beberapa unit atau bangunan, pemain bergerak dari satu tempat ke tempat
yang lain. Kelompok karakter atau pasukan yang bergerak dalam permainan RTS
memiliki pendekatan luas, untuk masalah ini menggunakan model boids. Model
boids dapat mengendalikan kerumunan dalam formasi untuk melewati halangan
dan berkumpul kembali dalam formasi semula.
Halangan dapat menghambat pergerakan pasukan yang mengakibatkan
pasukan tertinggal saat menggunakan boids sehingga diperlukan optimasi untuk
membuatnya dapat lebih cepat dalam melakukan regrouping formasi.
Kemampuan Particle Swarm Optimization (PSO) untuk mencapai posisi optimum
menciptakan kemungkinan untuk secara otomatis menghasilkan jalan non
deterministic kerumunan pasukan dari satu posisi tertentu dalam mempercepat
regrouping formasi. Fungsi tersebut digunakan untuk menggambarkan semua
jenis objek dalam sistem simulasi , termasuk target statis , hambatan statis , serta
pasukan yang dianggap sebagai partikel dalam mencari cara untuk mencapai
solusi terbaik
=========================================================================================================
real-time strategy game (RTS) is an interesting game, the screen is
separated into area maps, units, and buildings. RTS game play is generally made
up of players who are positioned at a spot on the map with some units or
buildings, the player moves from one place to another. Groups of characters or
troops engaged in RTS games have a broad approach to this problem using
models boids. Boids models can control the crowd in formation to break through
barriers and reassemble the original formation.
Obstacle can hinder troop movements resulting in forces left behind when using
boids so required optimization to make it faster to do regrouping formation.
Ability Particle Swarm Optimization (PSO) to achieve optimum position creates
the possibility to automatically generate non deterministic way a crowd of troops
from one particular position in accelerating the formation regrouping. That
function is used to describe all types of objects in the system simulation, including
the target static, static obstacles, and the forces which are considered as particles
in finding ways to achieve the best solution.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Additional Information: | RTE 794.8 Mum p |
Uncontrolled Keywords: | agen otonom; boids; particle swarm optimization; Real-time game strategi |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation > GV Recreation Leisure > GV1469.2 Computer games |
Divisions: | Faculty of Electrical Technology > Electrical Engineering > 20101-(S2) Master Thesis |
Depositing User: | - Taufiq Rahmanu |
Date Deposited: | 27 Jun 2019 03:25 |
Last Modified: | 27 Jun 2019 03:25 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/63310 |
Actions (login required)
View Item |