Analisis Dan Desain Sistem Informasi Human Resources Development (HRD) Di PT Kusumantara Graha Jayatrisna

Nitasa, Khamidiyah Allida (2016) Analisis Dan Desain Sistem Informasi Human Resources Development (HRD) Di PT Kusumantara Graha Jayatrisna. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 5211100100-Undergraduate_Thesis.pdf]
Preview
Text
5211100100-Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version

Download (3MB) | Preview

Abstract

PT kusmantara Graha Jayatrisna yang bergerak dibidang real estate saat ini akan membangun sistem informasi HRD. Departemen HRD saat ini memiliki tim untuk membangun sistem informasi HRD yang terdiri dari programmer dan analiyst. Sehingga untuk membangun sistem informasi HRD dibutuhkan penggalian kebutuhan, agar sistem yang yang dibangun sesuai dengan kebutuhan user. Pada penelitian tugas akhir ini penulis hanya berfokus pada analisis spesifikasi kebutuhan dan desain sistem informasi HRD khususnya untuk proses bisnis penerimaan karyawan dan pelatihan karyawan . Pengerjaan Tugas Akhir ini dilakukan suatu analisis dan desain system informasi HRD khususnya pada proses bisnis penerimaan karyawan dan pelatihan karyawan. Pembuatan dokumen mengacu pada standart ReadySet yaitu project kick off, system requirement dan design yang menghasilkan desain dari perangkat lunak tersebut. Sedangkan model analisis dan desain menggunakan Model ICONIX yaitu sebagai notasi utama untuk mengambarkan dan mendokumentasikan sistem yang dibangun. Model ICONIX menggunakan Unified Modeling Language (UML) yaitu berupa desain diagram yang dapat diintegrasikan antar departemen . Perlu dikatahui saat pembuatan analisis dan desain dibutuhan penggalian kebutuhan yang jelas sehingga penulis menggunkan metode CRC (Card) untuk membantu analis dalam melakukan penggalian kebutuhan yang sesuai dengan stakeholder.
===========================================================================================================
Human Resource Department currently has only programmer instead of system analyst to design and analyzes information system. Because of this matter, many problems can be occurred during software requirement elicitation is being executed.One of the main problem is that the software’s need can not be elicitated more clearly. Therefore, this research was conducted to analyse the Human Resource Departement’s information system along with its design specifically for personnel management system.It helped the company to classify its employees based on the department’s term conditions more easily in conducting employees training to increase their knowledge and their skill which will be resulted in company’s quality and performance. This research aims to analyze Human Resource Departement’s requirement system along with its design,specifically for employee’s penerimaant bussiness process and training by creating standaridized documentation based on ReadySet, that is project kick off. In additional to this research, ICONIX model and CRC Card (Class Responsibility Calloboration) was being used in order to fullfill the stakeholder’s needs more accurately.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Additional Information: RSSI 658.403 8 Nit a
Uncontrolled Keywords: Sistem Informasi, HRD, Standart Readyset dan Model iconix, CRC(Card)
Subjects: H Social Sciences > HF Commerce > HF5549.2 Personel Management
T Technology > T Technology (General) > T58.6 Management information systems
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources > ZA4050 Electronic information resources
Divisions: Faculty of Information Technology > Information System > 57201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Yeni Anita Gonti
Date Deposited: 14 Apr 2020 06:20
Last Modified: 14 Apr 2020 06:25
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/75756

Actions (login required)

View Item View Item