Penerapan Point Cloud Recognition Pada Permainan Nightmare: Arachnophobia

Putra, Muhammad Ivan Riansyah (2020) Penerapan Point Cloud Recognition Pada Permainan Nightmare: Arachnophobia. Undergraduate thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember.

[thumbnail of 05111640000093-Undergraduate_Thesis.pdf]
Preview
Text
05111640000093-Undergraduate_Thesis.pdf

Download (4MB) | Preview

Abstract

Aplikasi permainan merupakan salah satu media hiburan yang paling banyak diminati pada masyarakat modern. Perkembangan pesat teknologi pada bidang aplikasi permainan telah sampai pada tahap dimana pemain merasa apa yang sedang dimainkannya sangat mirip dengan dunia nyata.
Ide yang digunakan dalam tugas akhir ini adalah membangun sebuah permainan First Person Shooter (FPS) yang memiliki genre Survival dengan menerapkan Point Cloud Recognition sebagai kontrol serangan pemain. Permainan ini menjadikan pola gambar yang dibuat pemain sebagai masukan dalam melakukan interaksi. Tujuan dari permainan ini adalah untuk mengasah kemampuan pemain dalam mengambil keputusan. Permainan ini dibangun dengan Unity Versi 2019.2.6f1 dengan bahasa pemrograman C# dan Library Point Cloud Recognition. Asset permainan sebagian besar mengambil dari Asset Store Unity dan sebagian lainnya dibuat menggunakan tools Blender, Corel Draw X8, dan Adobe Photoshop CC 2015.
Hasil dari implementasi ini diuji dengan dua metode yaitu pengujian beta dan pengujian oleh sepuluh orang pengguna. Pengujian beta menguji apakah semua fungsionalitas dalam permainan telah berjalan dengan semestinya. Sedangkan pengujian oleh pengguna bertujuan menguji permainan secara subjektif dengan memberikan kuisioner kepada pengguna. Dengan hasil dari pengujian beta dan pengujian oleh pengguna dapat disimpulkan permainan Nightmare: Arachnophobia telah mengimplementasikan perancangan dengan baik.
==================================================================================================================
Digital Game is one of the most popular entertainment media in modern society. The rapid development of technology in the digital game sector has reached a level where the palyers feel that what they are playing is very similar to the real world.
The idea in this final project is to build a First Person Shooter (FPS) that has Survival genre by implementing Point Cloud Recognition as player control. This game turn the pattern of images made by player into input for game interaction. The purposes of the game is to train the player’s ability to make decisions. The game is built with Unity Version 2019.2.6f1 with c# programming language and Point Cloud Recognition Library. The asset of the games mostly taken from Unity Asset Store and some others are made using tools Blender, Corel Draw X8, and Adobe Photoshop CC 2015.
The results of this implementation were tested by two methods, beta testing and user testing by ten users. Beta testing tests whether all functionality in the game is working properly. While testing by users aims to test the game subjectively by giving questionnaires to users. With the results of beta testing and user testing it can be concluded the Nightmare: Arachnophobia game has implemented the design properly

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Digital Game, Arachnophobia, Point-Cloud Recognition Aplikasi Permainan, Arachnophobia, Point-Cloud Recognition
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation > GV Recreation Leisure > GV1469.2 Computer games
Divisions: Faculty of Information and Communication Technology > Informatics > 55201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Muhammad Ivan Riansyah Putra
Date Deposited: 03 Aug 2020 08:14
Last Modified: 21 May 2023 15:20
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/76843

Actions (login required)

View Item View Item