Metode Pelaksanaan Pekerjaan Struktural Proyek Pembangunan Gedung Bersama di Balai Kota Malang – Kota Malang

Fajramadhani, Adhitya Wijdan and Kresnandi, Fajar Ihsan (2021) Metode Pelaksanaan Pekerjaan Struktural Proyek Pembangunan Gedung Bersama di Balai Kota Malang – Kota Malang. Project Report. [s.n.], [s.l.]. (Unpublished)

[thumbnail of 03111740000122_03111740000153-Project_Report.pdf]
Preview
Text
03111740000122_03111740000153-Project_Report.pdf - Accepted Version

Download (8MB) | Preview

Abstract

Indonesia sedang mengebut banyaknya pembangunan terhadap infrastruktur, bangunan dan lain-lain. Banyaknya kebutuhan akan sebuah gedung harus sebanding dengan tersedianya lahan yang ada untuk dibangun. Apabila lahan yang tidak tersedia tidak sebanding dengan kebutuhan gedung yang akan dibangun, ada sebuah opsi untuk membangun sebuah gedung bersama yang pada akhirnya akan digunakan secara bersamaan dengan merangkap beberapa instansi didalamnya. Gedung bersama dibalaikota Malang dibangun dengan tujuan ditempati dua instansi secara bersamaan. Dalam perjalanannya ditemukan banyak kendala namun bisa teratasi dengan beberapa inovasi pula.
======================================================================================================
Indonesian boost for development of infrastructure, buildings and others. for Amount needed for a building must be proportional to the available land for construction. But, when the available land needed is not proportional to the needs of the building to be built, there is an option to build a joint building which will eventually be used concurrently with several agencies within it. The joint building in Malang city hall was built with the aim of being occupied by two agencies simultaneously. Along the way, many obstacles were found, but they could be overcome with several innovations.

Item Type: Monograph (Project Report)
Uncontrolled Keywords: Building, land, lahan, bangunan, gedung
Subjects: T Technology > TH Building construction
Divisions: Faculty of Civil, Planning, and Geo Engineering (CIVPLAN) > Architecture > 23201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Adhitya Wijdan Fajramadhani
Date Deposited: 20 Jan 2021 06:35
Last Modified: 04 Apr 2023 04:27
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/82540

Actions (login required)

View Item View Item