Laporan Kerja Praktek Proyek Pembangunan Gedung Pusat Pengujian Dan Pengembangan Inovasi (P3I) UGM PT.ADHI KARYA (Persero) Tbk.

Sedayu, Amisani Fatah and Permana, Dika Bagas (2022) Laporan Kerja Praktek Proyek Pembangunan Gedung Pusat Pengujian Dan Pengembangan Inovasi (P3I) UGM PT.ADHI KARYA (Persero) Tbk. Project Report. [s.n.], [s.l.]. (Unpublished)

[thumbnail of 03111840000085_03111840000108-Project_Report.pdf] Text
03111840000085_03111840000108-Project_Report.pdf - Accepted Version
Restricted to Repository staff only

Download (3MB) | Request a copy

Abstract

Di Indonesia dekade ini terus mengalami perkembangan dalam berbagai bidang, salah satunya yaitu dalam bidang konstruksi, dalam menghadapi masa depan yang semakin modern, kehadiran seorang Sarjana Teknik Sipil siap pakai yang menguasai di bidangnya sangat diperlukan. Institut Teknologi Sepuluh Nopember sebagai lembaga pendidikan, bertujuan untuk menghasilkan Sarjana Teknik Sipil yang berkualitas, bertanggung jawab, dan kreatif dalam menghadapi tantangan masa depan dan ikut serta menyukseskan pembangunan nasional.
Pendidikan formal tentunya tidak hanya belajar tentang teori dan analisa, akan sangat dibutuhkan pengembangan pengalaman dan aplikasi secara langsung dari semua materi dan teori yang didapat di bangku perkuliahan. Dengan adanya aplikasi teori di lapangan akan membuat mahasiswa bisa mengembangkan dirinya secara maksimal agar bisa siap di dunia kerja kelak setelah lepas dari bangku perkuliahan. Keberadaan persyaratan perusahaan yang membutuhkan SDM yang kaya akan pengalaman lapangan juga menjadi salah satu faktor yang mendukung pentingnya pengalaman kerja lapangan dan aplikasi lapangan secara langsung. Oleh karena itu Institut Teknologi Sepuluh Nopember, Fakultas Teknik Sipil, Lingkungan dan Kebumian Prodi S1 Teknik Sipil mengambil kebijaksanaan untuk mewajibkan para mahasiswanya untuk diterjunkan di lapangan secara langsung dalam suatu Program Kerja Praktik selama 2 (dua) bulan.
Kerja Praktik merupakan sarana bagi mahasiswa untuk mencari sebanyak-banyaknya pengalaman di lapangan, dan mengaplikasikan semua teori yang sudah dipelajari selama duduk di bangku perkuliahan. Dalam kerja praktik mahasiswa akan dihadapakan dengan lapangan yang disana akan ditemukan banyaknya kemungkinan-kemungkinan yang bisa mempengaruhi progress suatu pekerjaan proyek, mempelajari faktor-faktor apa saja yang menunjang akselerasi dan penghambat suatu proyek. Selain dihadapkan dengan banyak masalah di lapangan, mahasiswa akan belajar tentang inovasi dalam suatu pekerjaan proyek, baik inovasi dalam pelaksanaan maupun inovasi dalam pengelolaan, dan juga mahasiswa akan belajar bagaimana berkomunikasi dengan baik sebagai seorang “engineer” teknik sipil yang nantinya akan menunjang profesionalisme mahasiswa ketika beranjak ke dunia kerja.
================================================================================================
In Indonesia this decade continues to experience developments in various fields, one of which is in the field of construction, is facing an increasingly modern future, the presence of a ready-to-use Civil Engineering Bachelor who masters his field is very necessary. Sepuluh Nopember Institute of Technology as an educational institution aims to produce qualified, responsible, and creative Bachelors of Civil Engineering in facing future challenges and participating in the success of national development.
Formal education is of course not only learning about theory and analysis, it will really need the development of experience and direct application of all the material and theory obtained in lectures. With the application of theory in the field, students will be able to develop themselves to the maximum in order to be ready in the world of work after leaving the lecture bench. company requirements that require human resources rich in-field experience are also one of the factors that support the importance of work experience and direct field application. Therefore, the Sepuluh Nopember Institute of Technology, the Faculty of Civil Engineering, and the Earth Civil Engineering Study Program took over to oblige its students to go directly to the field in a 2-month practical work program.
Practical Work is a means for students to gain a lot of experience in the field and to apply all the theories they have learned while sitting in lectures. In practical work, students will be faced with the field where there will be found possibilities that can affect the progress of project work, learn what factors support and hinder a project. In addition to being presented with many problems in the field, students will learn about innovation in project work, both implementation innovation and innovation in management, and students will also learn how to communicate well as a civil engineering "engineer" which will later support student professionalism when moving on. into the world of work.

Item Type: Monograph (Project Report)
Uncontrolled Keywords: Civil Engineering, Project Management, Internship, Quality Control, Construction
Subjects: T Technology > TH Building construction > TH11 Builders' and contractors' bulletins. Including prices, permits, etc.
T Technology > TH Building construction > TH438 Construction industry--Management. Project management.
Divisions: Faculty of Civil, Planning, and Geo Engineering (CIVPLAN) > Civil Engineering > 22201-(S1) Undergraduate Thesis
Depositing User: Amisani Fatah Sedayu
Date Deposited: 06 Jan 2022 07:14
Last Modified: 17 Jan 2022 07:58
URI: http://repository.its.ac.id/id/eprint/92178

Actions (login required)

View Item View Item