Kurniawan, Dedik (2008) Studi Kelayakan Jalan Lingkar Kraksaan Probolinggo Ditinjau Dari Segi Lalu Lintas Dan Ekonomi Jalan Raya. Other thesis, Institut Teknologi Sepuluh Nopember Surabaya.
Text
3102100076-Undergraduate_Thesis.pdf - Accepted Version Download (59MB) |
Abstract
Jalur Pantura (Pantai Utara) adalah jalan akses utama bagi para pengguna jalan yang menghubungkan kota-kota di sebelah barat pulau Jawa dengan kota-kota di sebelah timur pulau Jawa. Kabupaten Probolinggo termasuk salah satu kabupaten yang dilintasi jalur ini. Terdapat rencana pemindahan pusat kota dari Kecamatan Dringu ke Kecamatan Kraksaan, dimana pusat kota yang baru ini juga dilintasi oleh jalur Pantura. Rencana ini nantinya pemerintahan dan perkantoran yang selama ini berada di Kecamatan Dringu. Karena itu Kabupaten Probolinggo mempunyai rencana membangun jalan lingkar Kraksaan, Probolinggo. Membangun jalan lingkar tersebut perlu diadakan studi kelayakan yang ditinjau dari segi lalu lintas dan ekonomi jalan raya dengan metode analisa Biaya Operasi Kendaraan (BOK) dan metode analisa manfaat biaya ( Benefit Cost Ratio). Tugas Akhir ini diharapkan dapat menganalisa kelayakan jalan lingkar kota Kraksaan Probolinggo. Dari hasil analisa ekonomi, didapat pilihan jalan lingkar alternatif 2 yang layak secara ekonomi dengan nilai BCR sebesar 2.1088 dan NPV Rp 51.196.978.201,64. Dari hasil diatas, dapat dikatakan pembangunan jalan lingkar Probolinggo layak untuk dibangun. diikuti dengan pemindahan gedung-gedung
======================================================================================================================================
The Pantura (North Coast) route is the main access road for road users that connects cities in the west of Java island with cities in the east of Java island. Probolinggo Regency is one of the districts that this route crosses. There is a plan to move the city center from Dringu District to Kraksaan District, where the new city center is also crossed by the Pantura line. This plan will later be the government and offices that have been in Dringu District. Because of that, Probolinggo Regency has a plan to build the Kraksaan ring road, Probolinggo. To build the ring road, it is necessary to carry out a feasibility study in terms of road traffic and economics using the Vehicle Operating Cost (BOK) analysis method and the Benefit Cost Ratio (Benefit Cost Ratio) analysis method. This Final Project is expected to be able to analyze the feasibility of the Kraksaan Probolinggo city ring road. From the results of the economic analysis, an economically viable alternative ring road option 2 was obtained with a BCR value of 2.1088 and an NPV of IDR 51,196,978,201.64. From the results above, it can be said that the construction of the Probolinggo ring road is feasible. followed by the relocation of buildings
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Additional Information: | RSS 388.413 12 Kur s-1 |
Uncontrolled Keywords: | kelayakan |
Subjects: | H Social Sciences > HE Transportation and Communications > HE355 Traffic engineering |
Divisions: | Faculty of Civil Engineering and Planning > Civil Engineering > 22201-(S1) Undergraduate Thesis |
Depositing User: | EKO BUDI RAHARJO |
Date Deposited: | 17 Jan 2023 03:26 |
Last Modified: | 17 Jan 2023 03:26 |
URI: | http://repository.its.ac.id/id/eprint/95432 |
Actions (login required)
View Item |